Enkele post bekijken
Oud 28th November 2015, 09:14
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User

China bouwt grootste kloonfabriek ter wereld

Het klonen van dieren op zo'n grote schaal wordt volgens mij een mijlpaal in de geschiedenis. Hierna kunnen voedseltekorten overal ter wereld aangepakt worden, dan rest er alleen nog maar de vraag wie dit allemaal zou betalen... Het meest logische is dat de overheid dit zou betalen, een overheid moet namelijk voor de bevolking van het land zorgen.

Ik vind het langs de andere kant geen positieve evolutie. Men weet al langer dat koeien methaangas uitstoten en dat dit gas allesbehalve goed is voor het milieu. Nu gaat dit Chinese bedrijf 100.000 koeien per jaar klonen, er zullen dus 100.000 koeien meer rondlopen op aarde. Meer methaangas zal uitgestoot worden.

In de media is het al meermaals verschenen, wetenschappers zeggen het ook: We moeten minder vlees eten om het milieu minder te belasten. Dit Chinese bedrijf doet net het tegenovergestelde: het gaat méér vlees 'produceren', zodat de Chinese bevolking nog meer vlees kan eten.

Ik vind dat de 'kloontechniek' gebruikt mag worden om wereldproblematiek op te lossen, bijvoorbeeld het voedseltekort, maar niet ingezet mag worden enkel en alleen voor de luxe van de mens.
Met citaat antwoorden