actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   In de Marge van het Nieuws (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Nu ook officieel: Songfestival = klucht! (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=9009)

Barst 21st May 2006 01:37

Nu ook officieel: Songfestival = klucht!

Finse metalband wint Songfestival 2006

De metalgroep Lordi heeft zaterdag voor Finland met het liedje "Hard Rock hallelujah" in Athene het Eurovisiesongfestival 2006 gewonnen, zo bleek tijdens de rechtstreekse televisie-uitzending. België was al donderdag in de halve finale uitgeschakeld.

Finland haalde het van 24 finalisten, van wie er tien uit de halve finale kwamen. Lordi is een als gedrochten uitgedoste en geschminkte zeskoppige metalgroep die een kruising vormt tussen Kiss, Manowar, King Diamond en Gwar. Het was de eerste overwinning voor Finland in 51 jaar Songfestival. Tweede werd Rusland, derde Bosnië-Herzegovina.

Weblog HLN, 21-05-2006 (lvk) (Belga 00:07)

Jelle thijs 21st May 2006 09:52

klucht?

Ik heb mij een avond goed geamuseerd. Ge weet wel chips, kaas, champagne,... en uiteraard de deelnemers uitlachen. Dit is een jaarlijkse gewoonte en ik hoop dat we deze gewoonte nog jaren kunnen verderzetten.
Nu even iets over de muziek. Ons Kate heeft vals gezongen! Daar eindigt dan het verhaal. (voor de mensen die mij niet geloven ga na vrtnieuws.net, zet je t'adore nog es op en luister naar de aller eerste noot, dan weet ge wat ik bedoel!) Maar lordi is wel een van de weinige nummers die ik mij nog voor de geest kon halen tijdens de stemming van eurosong! Al had Lithouwen moeten winnen :d they are the winners! ;)

wim leenaerts 21st May 2006 11:06

Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
Ik heb mij een avond goed geamuseerd. Ge weet wel chips, kaas, champagne,... en uiteraard de deelnemers uitlachen. Dit is een jaarlijkse gewoonte en ik hoop dat we deze gewoonte nog jaren kunnen verderzetten.

Haha, same here :D
Altijd wel lachen dat songfestival!
Hoewel ik moet toegeven dat ik ook wel wat met de muziek bezig ben.
Niet dat ik al vaak hoop heb gehad dat ons Belgenlandje in de prijzen zou vallen :rolleyes:
Hoe vaak je tijdens eurosong op vrt de definitie van het perfecte eurosongliedje niet te horen krijgt...
Dat ze daar nog steeds niet door hebben, dat dat vroeger mss zo was maar die tijd is al enkele jaren passé. Je moet geen poppy, danceliedje sturen. Je moet iets speciaal sturen zoals het fantastische Lordi :cool: of zoals we zelf enkele jaren terug bewezen hebben met Urban Trad...
Goed, dit jaar zat er niet heel veel tussen, maar Peter Evrard of zelfs Brahim hadden stukken meer kans gemaakt dan dat dance-prinsesje dat we nu gestuurd hebben...

Britt Schellens 21st May 2006 13:27

jammer toch! Zoals elk jaar heb ik de ijdele hoop dat we bij de 10 beste zullen belanden, maar niets is minder waar... Toch vind ik dat Kate Ryan meer getalenteerd is dan dat hoopje gedrochten :D NAH!

Kenny 21st May 2006 21:58

Talent is geen criterium. :)

Elke Van Loon 21st May 2006 23:59

ik vind toch ook wel dat het liedje van Kate wel goed was. Dat ze vals had gezongen wist ik niet. Maar wat nu gewonnen heeft vond ik absoluut niet goed. In Gazet van Antwerpen (sorry kan het artikel niet meer terug vinden) zei Sergio dat het zou kunnen dat de puntenverdeling niet eerlijk verloopt. Ik twijfel er soms ook aan. Maar wie ben ik om daar over te oordelen. Het is een leuk gebeuren maar soms vrees ik dan dat er toch nog wel een 'ambras' van gaat komen. Op naar volgend jaar met weer chips enz voor de tv. Het is altijd wel wat grappig vind ik.

wim leenaerts 22nd May 2006 00:05

Citaat:
Orgineel gepost door Elke Van Loon
Maar wat nu gewonnen heeft vond ik absoluut niet goed.

Smaken verschillen dus wel degelijk ;)
Trouwens, volgens mij is Lordi één van de weinige groepen (de enige?) die hun teksten en muziek zelf schrijven. Kan van het gros van de andere deelnemers niet gezegd worden :rolleyes:

Ik vond het liedje van ons aller Kate trouwens helemaal niet speciaal, het was er meer één van "13 in een dozijn"...

Het is idd wel een uitdaging om een manier te vinden waarop de punten wél eerlijk verdeeld worden, want dat is nu niet altijd even koosjer vermoed ik...
Volgens mij is de enige manier om dat tegen te gaan de stemmen anoniem te laten uitbrengen, zodat niemand weet welk land op wie gestemd heeft...

judithgielens 22nd May 2006 00:21

Ik heb vandaag ook een ellenlange discussie gehad met mijn (conservatieve) oudjes.
Persoonlijk ben ik ook niet voor rock muziek (de mens die dat nog steeds kan beamen is yannick) maar dit vond ik nu niet echt slecht.
Ons Kate zong idd zo vals als iets, het trok op niks! De ohzo befaamde kniezwengel waar ze dan iedereen mee ging betoveren en waar we dan toch nog iets mee gingen opvallen, was er niet.
Het was idd het 13e in het dozijn.

Zelf heb ik het songfestival niet gezien en zodoende las ik pas vanmorgen wie er had gewonnen.
Mijn eerste reactie: neeeeeee, das iemand voor het carnaval!
Vanmiddag dan naar het nieuws gekeken en ook de commentaar van sergio en hij had wel gelijk vond ik:
het plaatje klopte, ze zongen niet vals, ze vallen op (wat je gewoon moet kunnen doen op het songfestival)
Lordi hun reactie vond ik ook iets om over na te denken: eindelijk een een rocknummer! De deur is open om eens wat meer ruimdenkend te gaan denken!

En dat is juist wat mijn oudjes niet juist vinden: eurosongcontest is niet voor rocknummers, net zoals vele mensen ook vonden dat het niet was voor rapmuziek zoals kaye styles.

Met de puntenverdelingen ben ik het wel eens: dit is de laatste jaren gewoon een en al vriendjespolitiek geworden en niet meer correct

Ik dacht ook altijd dat het bij deze wedstrijd ging om het schrijven van het nummer, de inhoud en hoe het gebracht wordt.
Ook op dat vlak vind ik dan wel dat lordi zeker beter was als onze Kate!
Wat ik me wel afvraag is hoe er dan gestemd wordt, want het doel van die wedstrijd gaat toch verloren niet?

Laten we maar afwachten tot volgend jaar! ben is benieuwd wat we dan allemaal te zien gaan krijgen nu deze "carnavals/halloween" groep is gewonnen :D

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:45.