NMBS komt met nieuw vervoersplan en dat is vooral goed nieuws voor kotstudenten
Spoorwegmaatschappij NMBS komt dit weekend met een nieuw vervoersplan. Vanaf zondag 10 december breidt het treinaanbod uit met 5,1 procent.
Een eerste concrete stap: er gaan meer treinen van en naar de grote steden. Zo komt er een beter treinaanbod in onder meer Brussel, Gent, Antwerpen, Luik en Charleroi. "Om de fileproblemen te bekampen", klinkt het. Ook het weekendaanbod wordt uitgebreid, met extra treinen naar winkelsteden op zaterdag en extra studententreinen op zondag - goed nieuws voor kotstudenten dus. NMBS wil ook de reistijd voor de honderd drukste verbindingen met gemiddeld 3 procent verminderen. En er komen ook betere overstapmogelijkheden. Daarnaast belooft de NMBS ook betere aansluitingen op bus, tram en metro. En er komen ook nieuwe haltes in bepaalde stations. De huidige dienstregeling dateert van december 2014. Meer informatie over het nieuwe vervoersplan is te vinden op de website www.vananaarbeter.be. Bron: De Morgen, 06/12/17 https://www.demorgen.be/binnenland/...enten-b8ec5ad1/ Eigen mening: Dit nieuw vervoersplan is een enorm grote vooruitgang. Ik ben zeer blij voor alle mensen die dagelijks of wekelijks gebruik maken van treinen. Mijn beste vriendinnen zit op kot in Antwerpen en ik merk vaak dat ze frustraties hebben over het treinverkeer. Vooral op vrijdag en zondag ondervinden zij problemen, aangezien alle kotstudenten dan vertrekken naar hun kot of terugkeren naar huis. Vaak zijn er dan veel te weinig zitplaatsen en moeten ze de ganse rit rechtop blijven staan. Ik kan me voorstellen dat dat niet evident is en al zeker niet als je nog een koffer moet vervoeren. Dit zal ook zeker en vast een voordeel zijn voor het autoverkeer. Ik vermoed dat meer mensen de stap gaan zetten om met de trein te reizen als er meer treinen rijden. Zo worden de files hopelijk korter en gebeuren er minder ongevallen. Ook de betere aansluitingen met bus, tram en metro vind ik een zeer mooi initiatief. Het is namelijk niet leuk om (in de koude) te moeten wachten op je aansluiting. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:05. |