Noord-Korea: "Trump smeekt om oorlog op Koreaanse schiereiland"
Noord-Korea: "Trump smeekt om oorlog op Koreaanse schiereiland"
De Noord-Koreaanse staatstelevisie zegt dat de Amerikaanse president Donald Trump tijdens zijn reis door Azië "heeft gesmeekt om een oorlog op het Koreaanse schiereiland". Het nieuwsanker van de zender KRT noemt Trump ook een "vernietiger van wereldvrede". De Amerikaanse president heeft deze week een bezoek gebracht aan China, Zuid-Korea en Japan. De bedoeling van de reis was om bij de leiders van die landen steun te vinden om samen druk uit te oefenen op Noord-Korea. Trump wil zo voorkomen dat de nucleaire dreigementen tussen de VS en Noord-Korea verder escaleren. Trump wil dat China de financiële banden met Noord-Korea verbreekt en heeft ook de hulp ingeroepen van Rusland. De president heeft deze week ook gezegd dat Zuid-Korea miljoenen dollar zal spenderen aan Amerikaanse militaire uitrusting. Volgens de Noord-Koreanen wil Trump het geld van zijn bondgenoten in eigen zakken steken en de Noord-Koreaanse "zelfverdedigingswapens afpakken". De staatszender zegt dat de Amerikaanse president de stabiliteit en wereldvrede wilt vernietigen. 11/11/2017 De Morgen https://www.demorgen.be/buitenland/...iland-bc797621/ Mening: Om te starten ga ik al beginnen over de kernwapens. Ik vind het zeer jammer dat Noord-Korea zoveel met kernwapens bezig is en er zoveel mee dreigt. Daarom is het misschien niet zo'n slecht idee van Trump om inderdaad een beetje druk uit te oefenen op Noord-Korea. Als ik deze hele situatie bekijk vind ik dat deze slecht word aangepakt. Zeker voor twee mensen met deze functie. Het lijkt net of ze moeilijke situaties niet diplomatiek kunnen oplossen zonder te dreigen met bommen en elkaar uit te dagen. Ik ben ook zeer benieuwd naar hoe de andere landen die Trump betrekt in deze situatie gaan reageren. In deze tijd zouden ze toch al wel beter moeten weten dat oorlog en wapens niet de oplossingen zijn van een conflict. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:47. |