NMBS zoekt 400 treinbestuurders
De NMBS en HR Rail, de juridische werkgever van het spoorwegpersoneel, zijn tegen eind volgend jaar op zoek naar ruim 400 nieuwe treinbestuurders. In de centrale werkplaats van de NMBS in Mechelen werd vandaag daarom een 'job day' georganiseerd, waar ongeveer 150 kandidaten op afkwamen. "Zij kregen een unieke kans om een treinsimulator en een stuurpost van een trein van dichtbij te ontdekken", zegt HR Rail.
Tijdens de 'job day' kregen de kandidaten meer informatie over de job en hadden ze de kans om met treinbestuurders te praten. Daarna zijn ze op de trein naar Brussel-Zuid gestapt, waar al de eerste schriftelijke vaardigheidstesten gaan afleggen. De kandidaten weten meteen of ze daarop geslaagd zijn en of ze worden uitgenodigd voor een gesprek. "Treinbestuurders bij NMBS hebben niet alleen een boeiende en gevarieerde job, ze hebben ook heel wat verantwoordelijkheid. Daartegenover staan mooie loonvoorwaarden, werkzekerheid en verschillende doorgroeimogelijkheden", zegt HR Rail, dat volgend jaar tussen de 1.800 en 2.200 nieuwe werknemers wil aanwerven voor NMBS en Infrabel. Behalve naar treinbestuurders wordt ook nog gezocht naar treinbegeleiders, technici, ingenieurs en ICT'ers. Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/n...rders-b7aa3aa1/ 03/12/2016 Eigen mening: Ik ben blij om te lezen dat een groot bedrijf eens op zoek is naar werknemers. Tegenwoordig lees je namelijk alleen maar over bedrijven die mensen ontslaan of die vestigingen in België sluiten en zo heel wat werkgelegenheid wegnemen. Ik vind de aanpak van de NMBS om deze mensen te vinden, ook zeer geslaagd. Ik kan me voorstellen dat treinbestuur niet meteen de meest aantrekkelijke job is, maar dankzij de job day en de treinsimulator probeert de NMBS de geïnteresseerden echt te laten ervaren wat de job inhoudt. Het doet me ook plezier om te lezen dat de NMBS in de toekomst nog veel meer jobs wil creëren. Volgens mij zal dit ook nodig zijn. Als ik denk aan het systeem van rekeningrijden, dat de regering binnenkort ook wil invoeren voor gewone auto's, zal dit er volgens mij voor zorgen dat heel wat mensen meer geneigd zullen zijn om het openbaar vervoer te nemen. Ik zou zelf ook liever de trein nemen, dan elke dag uren in de file te staan of 30 euro per dag te betalen om een bepaald traject af te leggen. Bovendien zijn vertragingen bij treinen zeldzamer en beperkter dan bij bussen, wat van de trein een perfect alternatief maakt. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:49. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.