Vijf Amerikaanse staten legaliseren gebruik van marihuana
Californië, Massachusetts, Nevada, Florida en North Dakota hebben vandaag in een referendum het gebruik van marihuana gelegaliseerd. Dat melden verschillende Amerikaanse media.
In Californië, Massachusetts en Nevada werd het recreatieve gebruik van marihuana goedgekeurd. In de eerstgenoemde staat is weedgebruik om medische redenen al twintig jaar toegestaan, maar mogen inwoners ouder dan 21 jaar marihuana nu ook recreatief gebruiken. Medisch gebruik In Florida en North-Dakota stemde de bevolking in met het medische gebruik van cannabis. In Florida haalde het voorstel het met meer dan 60 procent van de stemmen. In beide staten kunnen voortaan onder meer kanker- en hivpatiënten marihuana gebruiken. Bron : http://www.demorgen.be/buitenland/v...huana-b82510a5/ Eigen mening : Zelf ben ik geen gebruiker van cannabis. Maar ik vind dit toch op zijn eigen manier een mooie verandering. Cannabis komt naar mijn eigen mening overeen met het gebruik van alcohol. Uit vele studies blijkt zelfs dat cannabis nog veel gezonder is. Het legaliseren van cannabis kan sommige mensen helpen met gezondheidsproblemen. Uit andere artikels heb ik ook al gelezen dat Marlboro cannabis sigaretten gaat uitbrengen. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:34. |