Chaos in Gent door nieuwe parkeermeters
Chaos in Gent door nieuwe parkeermeters Het invoeren van de nieuwe parkeertarieven in het centrum van Gent loopt chaotisch. Bijna driehonderd nieuwe automaten zijn nog niet geplaatst, de infoborden die ze aanduiden staan er nog niet en een softwarefout zorgt voor tarieven van 25 euro. De Stad Gent wil de leverancier van de parkeerautomaten in gebreke stellen. De nieuwe parkeerautomaten in Gent worden geleverd en geplaatst door de firma Parkeon. De operatie loopt al maanden wijk per wijk, zonder al te grote problemen. Maar bij het invoeren van de duurste en belangrijkste parkeerzones, de rode en oranje zone in het gebied binnen de stadsring (R40) en de Nieuwewandeling, loopt het een en ander mis. Filip Watteeuw (Groen), schepen van Mobiliteit, kan er niet mee lachen. ‘Op 24 oktober, vorige week, liet de leverancier nog weten dat alles volgens plan verliep. Maar donderdag bleek dat er een probleem was met een onderaannemer. Dat is late berichtgeving.’ De stad is van plan leverancier Parkeon in gebreke te stellen. 282 automaten staan er nog niet De nieuwe parkeertarieven zijn officieel ingevoerd. Maar in tientallen straten staan nog geen nieuwe parkeerautomaten. De oude automaten zijn ondertussen wel al uitgeschakeld. In verschillende buurten moesten vrijdagochtend nog 282 automaten geplaatst worden. Maar ze zullen er pas tegen eind november effectief allemaal staan. De voorlopige oplossing: wie parkeert in een straat waar er nog geen nieuwe automaat staat moet niet betalen, maar een parkeerschijf leggen. Ook de infoborden, die de dichtsbijzijnde meter en het tarief tonen, en de app om met de smartphone te betalen zijn er nog niet. Dure fout In sommige van de nieuwe parkeerautomaten is bovendien een ‘programmeerfout’ opgedoken. Wie probeert te betalen voor enkele uren parkeren krijgt plots een bedrag van 25 euro aangerekend. Automobilisten die met de softwarefout te maken krijgen moeten niet betalen, maar wel hun parkeerschijf achter de voorruit leggen. Wie toch betaald heeft kan zijn geld terugkrijgen bij het Mobiliteitsbedrijf. De fout duikt voorlopig enkel op bij automaten in zone rood, in het stadscentrum. Datum: 05/11/16 Bron: De Standaard Eigen mening: Ik denk dat we hier kunnen spreken van een gevalletje "Typisch België". Alles zo snel mogelijk proberen te doen zodat alles "in orde is" maar uiteindelijk er achter moeten komen dat het helemaal het tegenovergestelde is. Ik denk dat we hier duidelijk moeten gaan leren hoe we dingen moeten aanpakken, zeker in de hogere politieke kringen waar zich men zo al beter waant dan ons, het gewone plebs. Spijtig genoeg is dit niet de eerste keer dat het voorgevallen is, en spijtig genoeg zal het ook niet de laatste keer zijn. Ik veronderstel dat we ons nog klaar kunnen houden voor meer "leuke" verrassingen in de toekomst. Gelukkigen kunnen we nu nog ons geld terug vragen als de politiek iets verpest. Konden we dit ook maar doen met de "Arcopar-aandelen". |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:38. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.