Hyundai en Eneco plaatsen 85 nieuwe laadpalen
Hyundai en Eneco plaatsen 85 nieuwe laadpalen
17-10-16, 12.31u - Alexander Lippeveld - Bron: Belga Autoconstructeur Hyundai installeert samen met energieleverancier Eneco een netwerk van laadpalen voor elektrische wagens bij alle dealers in België en Luxemburg. Hyundai is zo de eerste constructeur die bij alle concessiehouders een laadpaal plaatst. 'De belangrijkste drempel blijft de vrees om stil te vallen' VLAAMS MINISTER VAN ENERGIE BART TOMMELEIN De laadpaal in Brugge is de eerste van het netwerk van 85, dat tegen eind 2017 voltooid moet zijn. "Hyundai wil consistent zijn in de ambitie om de ecologische voetafdruk van de klant te reduceren", zegt Olivier Sermeus, manager bij Hyundai Belux. "Een voertuig zonder schadelijke uitstoot leveren is niet voldoende, daarom kozen we bewust voor Eneco als partner." Vlaanderen wil tegen 2020 minstens 5.000 publieke laadpalen, maar uit onderzoek blijkt dat er 12.000 nodig zijn tegen 2020. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) wil nu vooral de drempel voor de aankoop van een elektrische wagen verlagen. "Als Vlaamse overheid rekenen we ook op het bedrijfsleven en daarom roep ik ook de rest van de private sector op om het voorbeeld van Hyundai en Eneco te volgen", aldus de minister. Vandaag rijden er in België ruim 4.300 personenwagens rond die helemaal elektrisch zijn, goed van een aandeel van ongeveer 0.08 procent. Het streefdoel van Tommelein is 60.000 elektrische wagens tegen 2020 in Vlaanderen. Bronvermelding: http://www.demorgen.be/nieuws/hyund...palen-b7b67eaf/ Motivatie: Elektrische wagens zijn al voor een lange tijd te vinden in onze maatschappij, maar het zijn er naar mijn mening nog veel te weinig. Elektrische wagens zijn zeer goed voor het milieu en daarom moeten er veel meer verkocht en gebruikt worden. Maar wat houdt de consument tegen? Ik denk dat er te weinig voorzieningen zijn voor mensen met een elektrische auto. Er zijn te weinig oplaadplaatsen en laadpalen voorzien voor elektrische auto's dus ik vind het een heel goed initiatief van Hyundai en Eneco om 85 nieuwe laadpalen te plaatsen en om zo een voorbeeld te zijn voor andere bedrijven. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:35. |