actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Sociaal-economisch (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Facebook shows how it's gonna make virtual reality social (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=62503)

Elien.S*mers 10th October 2016 11:41

Facebook shows how it's gonna make virtual reality social
 
Facebook shows how it's gonna make virtual reality social
Smiles, raised eyebrows and meetings on Mars: Mark Zuckerberg shows where Facebook is taking Oculus Rift.
October 6, 2016

The time for games is over -- virtual reality is getting social.
The platform, once dominated by immersive games, is about to get taken over by social networks, with Facebook leading the charge. Facebook CEO Mark Zuckerberg showed off live VR chat using the Oculus Rift on Thursday, with his own Justin Timberlake look-a-like avatar. On stage at the Oculus Connect 3 conference, Zuckerberg demonstrated the Oculus Touch controller's emotion options, which make avatars show facial expressions, letting you look surprised, happy or confused in VR.

"Eventually, the goal is to achieve most of what you saw today through gestural tracking and voice analysis," a spokeswoman for Facebook said. The demo showed several features, including changing backgrounds to live locations like inside Facebook's offices or at Zuckerberg's home, where he was able to check on his dog, Beast. While at his home in VR, his wife Priscilla Chan called in through Facebook Messenger, leading to a selfie -- with a virtual selfie stick -- of Zuckerberg, his wife in a chat box and their dog.
"We should build software and experiences that follow the way our minds work and process the world," Zuckerberg said. "Virtual reality is the perfect platform to put people first because of presence."

The experience includes being able to play games like cards, Chess and fencing, as well as pulling up videos in real time and watching with your friends on virtual reality. Zuckerberg showed off a few of the creative possibilities that come with the new Oculus platform, like being able to draw and play with your creations in the social experience.
The demonstration was Facebook's first dive into creating a social platform for Oculus, using VR to connect with your friends and family. The social network is one of many major tech companies pushing virtual reality as the next big trend. The company entered the VR business through its $1 billion acquisition of Oculus in 2014.

Oculus is pushing for a more social environment on VR, with its Oculus Avatar feature, allowing users to create a digital version of themselves and interact with their friends from anywhere in the world.
"This is the first time that tech has made this level of social presence possible," said Lauren Vegter, Oculus' social product team leader.
She introduced Parties and Rooms, two new features that let people come together in a VR lounge, where they can watch videos, listen to music and hang out.
Rooms will be Oculus' core spot for the device's social apps.

Social integration was the focus in the future of the Oculus platform, leading the demonstration on Thursday, taking charge over VR game titles.

Bron: https://www.cnet.com/news/facebook-...th-oculus-rift/

Eigen mening:
Dat technologie en sociale media niet stil staan, wordt hier wel duidelijk. Jarenlang is er commentaar gegeven op het feit dat men met Facebook zeer afstandelijk is. Er kunnen namelijk best wat misverstanden ontstaan omdat wat je zegt vaak anders kan overkomen omdat je geen gezichtsuitdrukking ziet. Dit heeft men proberen op te lossen met een vernieuwing van de emoticons, maar ook daar blijft het niet hetzelfde als iemand face-to-face spreken. De vraag was alleen: “Wanneer gaat Facebook hier iets in ondernemen?”. Wel, dat moment is er nu klaarblijkelijk gekomen. Marc Zuckerberg is bereid om zeer veel geld te investeren om mensen via chat met een soort avatar te laten spreken. Daarbij verdwijnen gedeeltelijk de gewone tekstbalkjes, maar worden het minipersonen die praten met elkaar. Dat zou ervoor moeten zorgen dat je sneller geneigd bent om te antwoorden omdat je iemand in het echt ook niet vijftien minuten laat staan. Anderzijds zou het de misverstanden moeten helpen vermijden. Een leuke surplus hieraan is dat je de achtergrond van waar jou chatpersoontjes zijn, kan veranderen. Je kan kiezen waar je bent. In een reclamefilmpje heb ik gezien dat zelfs Mars mogelijk is in virtual reality. Voordelen? Het zal zeker een hype worden omdat dit iets nieuw is en leuk om uit te testen. Je kan jezelf kiezen, de achtergrond en je hebt meer gezichtsuitdrukkingen wat het gesprek persoonlijker maakt. Uiteraard is virtual reality in volle opmars, dus zal Facebook hiermee grote stappen nemen. Nadelen? Wanneer het een hype wordt, vrees ik ervoor dat mensen nog meer met Facebook gaan bezig zijn dan ze nu al doen. Mensen gaan hoogstwaarschijnlijk ongeduldiger worden in afwachting van een antwoord en zullen veel tijd besteden aan een juiste achtergrond kiezen voor het gesprek. Wat doe je dan met mensen die je helemaal niet goed kent, kan je dan nog zonder virtual reality spreken met elkaar of is dit een regelrechte inbreuk op de privacy? Wanneer je elkaar zogezegd al ‘ziet’ via virtual reality, zal de nood om af te spreken kleiner worden wat het echte sociale contact doet verminderen. Doet dat geen afbraak aan de sociale vaardigheden dan? Laat ons duidelijk zijn, ik ben niet geheel pro of contra dit idee. Wel ben ik ervan overtuigd dat het goed moet afgewogen worden waar we naartoe gaan als deze stap wordt genomen, zeker naar kinderen toe.


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:35.

Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.