Stiptheidsacties bij douane vanaf morgen: scherpe controles mogelijk
Het douanepersoneel gaat vanaf morgen stiptheidsacties voeren. Dat kondigt het vakbondsfront aan. Aanleiding is een chronisch personeelstekort.
De stiptheidsacties zullen zich vertalen in nauwgezette controle van goederen en zelfs passagiers, aldus Aubry Mairiaux van de onafhankelijke overheidsvakbond NUOD. In eerste instantie zou het gaan om sporadische acties, te beginnen met het Franstalig douanepersoneel. Later zouden ze versterking krijgen van hun Vlaamse collega's. Volgens de bonden kampt de FOD Financiën al jaren met een personeelstekort. Bron: http://www.demorgen.be/economie/sti...elijk-bf59bc6b/ Mening: Ik begrijp niet na alles wat er gebeurd is dat men nu pas tot deze conclusie komt dat er toch wel strengere en stiptere acties gevoerd worden onder het douane personeel. Uiteraard is het niet makkelijk wanneer je met een personeelstekort zit maar je kan dit misschien wel compenseren door beloningen of subsidies. Denk maar aan extra vakantiedagen wanneer dit probleem is opgelost of een extra premie aan het einde van het jaar, noem maar op. Zo zal dit probleem al snel opgelost zijn of zal men toch al een stap verder staan. |
Stiptheidsacties bij douane.
Mijn mening komt overeen met de mening van L*ze. Ik vraag mij vooral af waarom er een personeelstekort is bij de douane. Waarom kampen ze met een structureel personeelstekort? De mensen die daar werken moeten hard werken, maar krijgen navenant wel een degelijk loon. Worden mensen afgeschrikt door dreigende terreur-daden? Zijn mensen bang voor de reacties van reizigers wanneer ze iets illegaals ontdekken? Is het beroep niet bekend genoeg? Is er niet genoeg geld voor handen om meer personeel aan te werven? Het lijkt mij belangrijk om na te gaan welke factoren meespelen in het tekort aan werkkrachten. Het is nutteloos om een oplossing te zoeken wanneer de oorzaak niet bekend is.
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:26. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.