‘Parijzenaars hebben wapens nodig’
De terreuraanslagen in Parijs zouden misschien niet gebeurd zijn als de Franse wetgever mensen zou toelaten om wapens te dragen. Dat zei Republikeins presidentskandidaat Donald Trump op een bijeenkomst in Texas.
‘Waar zijn de strengste wapenwetten ter wereld? In Parijs’, zei Trump tijdens een campagnebijeenkomst in de Amerikaanse staat Texas. ‘Als Parijzenaars wapens mochten dragen, zou het een héél andere situatie geweest zijn.’ De stoere uitspraken van de Republikeinse presidentskandidaat vielen goed bij het achtduizendkoppige publiek in Texas. Hij herhaalde er ook zijn eerdere stelling dat de Verenigde Staten de Iraakse olievelden al lang hadden moeten overnemen om de winst ervan aan de vele Irakveteranen te geven. Trump, niet verlegen om een controversiële uitspraak, probeert zichzelf het imago aan te meten van een commander-in-chief die niet bang is om potten te breken. Hij voorspelde dat als hij verkozen zou raken, de terroristen van IS het vanzelf zouden opgeven ‘omdat deze kerel gek is’. Eigen mening: De terreuraanslagen zouden volgens mij even goed gebeurd zijn als het toegelaten zou zijn om wapens te dragen, de situatie zou misschien wel anders zijn. Maar een samenleving creëren waar het dragen van wapens toegelaten is lijkt mij ook geen goed idee. Men mag niet vergeten dat wapens bescherming kunnen bieden maar ook evengoed het tegenovergestelde effect teweeg kunnen brengen. Wanneer je een wapen in huis hebt zijn er verschillende mensen die dit gaan misbruiken en dit ook gaan gebruiken tegenover hun medeburgers en dan streeft men het doel voorbij om bescherming te creëren tegen terrorisme. Er zijn speciaal daarvoor opgeleide mensen die ons bescherming moeten bieden, die een wapen kunnen hanteren want ik ben ervan overtuigd dat hiertoe niet iedereen in staat is. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151114_01971015 Geraadpleegd op 15 november 2015 |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:46. |