Andersglobale-zone nog langer zinvol???
Poll over het Andersglobale-zine
Recht voor de vuist: deze week is de vierentwintigste uitgave van 'Andersglobale-zine' alhier verschenen... Tegelijk heb ik moeten constateren dat de voorlaatste uitgave (nr. 23) door nauwelijks meer dan twee andere mensen is geopend... Mijn 'poll' is dan ook vrij 'straight': vinden jullie dit item de moeite en moet ik verder tegen de bierkaai blijven vechten, of kan ik dit item vanaf volgende week gerust de vuilbak in kieperen en er de vaststelling aan koppelen dat 'ons publiek' - julllie dus - nauwelijks of geen interesse hebben voor de daarin gestelde problematieken? |
Bij het opstarten van deze zaak had ik het idee dat dergelijk forum in het kader van een lerarenopleiding wel degelijk zin had, al was het maar omdat hier nieuwsitems worden aangereikt die veelal buiten het 'normale circuit' vallen. Ook het gegeven dat hier expliciet gefocused wordt op de wereldproblematiek zoals zij voornamelijk door NGO's wordt aanzien, leek me een verrijking en in sommige gevallen zelfs een tegengif tegen het gangbare neo-liberale discours... een gegeven dat aan de leerlingen van vandaag toch nauwelijks kan onthouden worden??
Bovendien wordt in menig leerplan aandacht gegeven aan de hier behandelde problematieken, zodat het - gespreid over vele edities - een mooi overzicht kan bieden aan 'alternatieve' zienswijzen m.b.t. globale topics... Maar ik ben natuurlijk wel zeer 'betrokken' partij... :confused: |
Nu ik moet toegeven dat ik het wel eens gelezen had in het begin, maar nu ben ik er mee gestopt. Wegens geen tijd en dergelijke zaken. En ik denk ook niet dat ik het terug ga lezen. Ik heb er eerlijk gezegd ook weinig interesse voor op dit moment. Misschien zijn er nog mensen die de interesse wel hebben maar de plaats nog niet gevonden hebben ;) MOeten we dus snel iets aan doen hé.
|
Voor mij moet dat forum niet weg, ook al lees ik het zelf amper. De meeste van die artikels lees ik trouwens elke morgen in kranten zoals Metro als ik in't station op mijn bus zit te wachten.
Maar de inhoud en de moeilijkheid van die artikels zal al zeker niet de reden zijn waarom de threads zo weinig bekeken worden. Ik denk dat dat vooral te wijten is aan het feit dat er niet in wordt gediscussieerd. Als er geen reacties komen, dan gaan de mensen natuurlijk niet steeds terug kijken, en dan blijft ook die 'bekeken'-teller laag. Eén keer lezen en je opent die artikels niet meer. Als je dan toch eens iets wil herlezen, dan is het (als het artikel al wat oud is) niet zo evident om dat artikel terug te vinden, als je niet vertrouwd bent met de zoek-functie. En geen reacties betekent natuurlijk ook dat er minder 'reclame' voor wordt gemaakt op de begin-pagina bij 'meest gelezen onderwerpen in dit forum'. |
Wie ben ik om te zeggen dat die weg moeten he... Er zijn mss mensen die dat wel eens willen lezen en dan zou het zonde zijn dat het er niet meer is ;) Zelf lees ik enkel de discuties...
|
Zelf lees ik het e-zine niet. De onderwerpen spreken mij misschien minder aan. Zelf heb ik een abo op National Geographic en daar lees ik al genoeg over de bedreigde natuur en dergelijke. Eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat dergelijke lectuur (anti / anders -globalisme) mij in mindere maten aanspreekt. Niet zozeer de meldingen die worden meegegeven in de artikels maar eerder de onderwerpen zelf. Indien niet te veel moeite zou ik zeggen, houden dat e-zine, voor de mensen die het wel willen lezen!
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:36. |