800 treinreizigers geëvacueerd in Lichtervelde
Lichtervelde -
Honderden treinreizigers op de lijn Kortrijk-Brugge zijn gestrand in Lichtervelde. De trein, die halt hield in het station, kon als gevolg van aandrijvingsproblemen niet opnieuw vertrekken. De trein was eerder al stilgevallen voor Kortrijk maar spoornetbeheerder Infrabel kon het defect herstellen. In lichtervelde viel de trein opnieuw stil. ‘In Lichtervelde kon de trein niet opnieuw vertrekken door aandrijvingsproblemen’, zegt Bart Crols, woordvoerder van de NMBS. ‘Er is een andere trein onderweg die zal langsrijden om de reizigers te evacueren.’ De 800 passagiers, die al sinds vanochtend vastzitten, mogen de trein niet vroegtijdig verlaten omwille van de veiligheid. De brandweer kwam ter plaatse om water uit te delen. Mijn mening: Ik vind het heel vervelend voor de treinreizigers die vastzitten op die trein. Ze mochten de trein niet vroegtijdig verlaten, dus als je daar zo lang vastzit, dan word je chagrijnig denk ik. Er zullen natuurlijk ook mensen op die trein hebben gezeten die naar hun werk moesten, die zullen dus ook te laat zijn. Dat is volgens mij frustrerend voor die mensen, want die gaan te laat op het werk zijn, terwijl hun baas waarschijnlijk nog niet weet waarom, en dat heeft effect op de werksfeer. Het voordeel is wel dat er geen gewonden zijn. |
Bron?? :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:56. |