Moeder 'zwarte piet-baby': Ophef om misverstand
DEN BOSCH -
De moeder van het zogenaamde zwarte piet-baby'tje in het Jeroen Bosch Ziekenhuis is erg geschrokken van alle ophef. Medewerkers van het ziekenhuis hadden een naambordje met 'zwarte piet' geplaatst op de deur van de kamer van het jongetje. Het leidde tot een storm aan verontwaardiging, kritiek en zelfs een aangifte. Maar volgens de moeder van de baby moeten mensen zich niet zo druk maken. Dat schrijft zij in een reactie op Facebook, die het Jeroen Bosch Ziekenhuis op haar verzoek verder heeft verspreid. ,,Ik ben de moeder van Damin die in het Jeroen Bosch Ziekenhuis ligt. Ik ben heel erg geschrokken van de reacties op social media en in het nieuws over het naambordje", zo laat de vrouw weten. ,,Ik vind dat dit allemaal veel te ver gaat, want het was gewoon een misverstand van het ziekenhuis. Er wordt hier goed voor ons gezorgd. Wat ik nu belangrijk vind is de gezondheid van mijn kind en ik wil iedereen vragen om hiermee op te houden, zodat mijn zoontje en ik in alle rust kunnen herstellen." Het ziekenhuis liet eerder al weten dat er sprake is van een misverstand en dat het niets te maken heeft met de huidskleur van de baby. ,,De digitale naambordjes bij de kamers werkten niet goed en om ze te testen is er bij twee lege kamers ‘zwarte piet’ en ‘sinterklaas’ neergezet," legde het ziekenhuis uit. Toen het kindje met spoed werd opgenomen, kwam het te liggen in de kamer met 'zwarte piet'. ,,Regel is dat eerst de noodzakelijke zorg rondom het kindje wordt verleend. Daarna volgen de administratieve handelingen zoals het aanpassen van het naambordje." Een ambtenaar van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) had toen al aangekondigd dat hij aangifte gaat doen van de kwestie. Het ministerie van Veiligheid en Justitie benadrukt dat de man dat op eigen houtje doet en niet namens de overheid. Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/...ver_baby__.html Eigen mening: In mijn ogen is het ongelooflijk wat het hele gebeuren rond zwarte piet met zich mee brengt. Het is een feestdag voor kinderen, laat hen in al hun onschuld genieten van deze feestdag, zij zijn totaal niet bezig met racisme en weten zelfs niet wat dit is. Hier is het een misverstand dat er voor zorgt dat de mensen weer moeten overdrijven. In mijn ogen leven we vandaag de dag in een overgevoelige maatschappij, als mensen denken dat iets schofferend is moeten ze al protest acties op poten zetten en door de straten beginnen wandelen met borden. Deze vrouw zegt zelf ook dat het totaal van de pot gerukt is en dat het een onschuldig misverstand is. Ik hoop dus dat de overgevoelige mensen kunnen stoppen met overdrijven en alles zijn gang laten gaan. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:27. |