Homans stuurt deurwaarders naar stakers
Homans stuurt deurwaarders naar stakers
Vlaams viceminister-president en minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) stuurde vorige week maandag deurwaarders op pad om vast te stellen hoe de vakbonden met kettingen de werkwilligen tegenhielden. Dat meldt Metro vandaag. De deurwaarders kregen de opdracht om vaststellingen te doen aan de administratieve centra van de Vlaamse overheid in Antwerpen en Hasselt, waar de toegangsdeuren gebarricadeerd werden met stalen kettingen. Homans wil dat de Vlaamse ambtenaren die dat willen de kans krijgen om te werken. "Er bestaat zoiets als het recht op staken, maar er zijn grenzen", zegt de minister. "Mogelijk laat ik de deurwaarders ook vandaag (maandag, nvdr) opnieuw uitrukken." bron: De Morgen datum: 1/12/14 Eigen mening: Recht op staking is een van de pilaren van onze 'vrijheid'. Maar mensen die willen gaan werken moeten evenveel respect krijgen als de mensen die beslissen om het land plat te leggen. Als dit niet kan, waar zijn we dan mee bezig??? Dus ik begrijp de reactie van mevrouw Homans wel. Net zoals er moet worden ingegrepen als er vernielingen worden aangebracht door stakers, nog zoiets dat voor mij absoluut niet door de beugel kan. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:35. |