IS stelt kinderkamp voor
IS laat nogmaals van zich horen via sociale media. Dit keer tonen ze op Twitter foto’s van een kinderkamp in Raqqa, in het noordoosten van Syrië. Activisten vrezen dat daar 200 tot 300 kinderen geďndoctrineerd worden en bovendien militair worden getraind.
In september al vertelde de Syrische activist Ibrahim al-Raqqawi aan The Telegraph uitgebreid over dat kinderkamp. Het wordt voorgesteld als “scoutskampen” waar de kinderen de koran zullen bestuderen, maar de werkelijkheid is anders. Bovendien gaat het niet alleen over kinderen van bijvoorbeeld IS-strijders maar ook over gekidnapte jongeren. Dat zouden onderstaande beelden, waarvan de authenticiteit niet kan worden nagetrokken, moeten bewijzen. Bron: Gazet Van Antwerpen Eigen mening: Zeer verontrustend nieuws maar ik verschiet hier niet van want volgens mij zijn ze hier al lang mee bezig. Ik denk ook niet dat ze echt de koran leren maar een radicale en getwiste vorm ervan. Een vorm dat het oke vind om mensen te haten met daarboven op nog eens die militaire training. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:47. |