actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   In de Marge van het Nieuws (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Echte ouderliefde: Vader en moeder staan elk oog af aan hun kind (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=50463)

Jill.V*rstrepen 28th September 2014 17:19

Echte ouderliefde: Vader en moeder staan elk oog af aan hun kind

Hoever gaat jouw liefde voor jouw kind? Ongetwijfeld ver maar wat dan gezegd over Yus Nurlina Mohd Ysuf (25) en Khairil Syafiq Azmi (27). Het ouderkoppel uit Maleisië besloot om elk een oog af te staan aan hun 17 maanden oude zoontje.

Het jongetje kampt met ernstige problemen en kan misschien geholpen worden met gezonde donorogen. Het koppel kreeg van de artsen te horen dat Khairil Mikhail's linkeroog niet functioneerde en dat zijn rechteroog ook al aangetast was. "We willen onze zoon nog een mooie toekomst geven en dus zijn we bereid om elk een oog af te staan", zegt zijn moeder Yus in de krant Harian Metro.

Haar zoontje kampt met nog meer gezondheidsproblemen en gaat wekelijks naar de drie verschillende ziekenhuizen voor de nodige behandelingen. "Hij gaat naar het Tuanku Jafaar Ziekenhuis voor de behandeling van zijn ogen, maar het Malacca Ziekenhuis voor het probleem van zijn aanvallen en naar het ziekenhuis in Kuala Lumpur voor zijn groeiproblemen."

De ouders kregen intussen al de steun van een wilde weldoener. Hij gaf hen een flinke som geld waarmee ze een wagen konden kopen. Dat scheelt al een hele slok op een borrel want de vader en moeder moesten voordien al hun afspraken naar de ziekenhuizen afleggen met het openbaar vervoer.

De problemen met het jongetje begonnen al 25 dagen na zijn geboorte. Toen werd er een bacteriële infactie vastgesteld in zijn longen. De ouders namen al in juni de beslissing om elke een oog af te staan maar wanneer de operatie precies zal doorgaan, dat wilden ze niet kwijt.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-hun-kind.dhtml
Datum: 28/09/2014

Eigen mening:
Ze willen er alles aan doen zodat hun zoon een mooie toekomst heeft, zelfs hun eigen oog afstaan en dat vraagt toch wel heel veel moed. Er zouden meer mensen moeten zijn die een voorbeeld nemen aan dit koppel, maar ook aan de man die een flinke som geld geeft aan dit gezin. Ik vind dat zij heel veel respect verdienen. Als je dit leest, besef je ook hoe goed wij het eigenlijk hebben en dat er heel veel mensen zijn die alleen maar met zichzelf bezig zijn.

L*ura.present 29th September 2014 09:44

Mening
Ik vind het een goed initiatief van de ouders dat ze beide een oog afgeven, maar binnenkort gaat hun eigen enige oog misschien achteruit door de ouderdom en hoe gaan ze het kind dan kunnen opvoeden? Ik vind het een beetje een dubbel gegeven want ze willen hun kind een mooie toekomst geven, maar de ouders zelf kunnen zich niet neerleggen bij de 'beperking' van hun kind. Er zijn al verschillende kinderen blind geboren en zij worden evengoed op andere manieren geholpen door hun ouders.

c*arlotte.meeus 29th September 2014 11:31

Net zoals Jill vind ik dit een zeer mooi gebaar naar je kind toe. Het is niet meer dan logisch dat je als ouder het beste voor hebt met je kind. Toch stel ik dit in vraag.
Hoe gaan ze naar de toekomst toe hun zoon opvoeden met deze beperking? Gaan ze het kunnen verwerken? Zal het invloed hebben op hun persoonlijkheid en/of hun onderlinge relatie?
Ik begrijp dat de ouders hun kind een mooie toekomst willen geven, toch is het belangrijk dat ze ook stil staan bij de gevolgen van deze operatie. Het heeft namelijk niet alleen fysieke, maar ook mentale gevolgen. Het is toch ook van belang dat je als ouder al je positieve energie kan doorgeven aan je kind? Ik vraag me af of dit nog wel kan. Je bent namelijk getekend voor het leven en ik kan me dan voorstellen dat het opvoeden van een kind niet probleemloos kan verlopen.
Bovendien is het zoals Laura aanhaalde een dubbel gegeven. Liefde voor je kind betekent ook dat je je kind respecteert en graag ziet, ondanks het gezondheidsproblemen heeft. De ouders willen hun kind een mooie toekomst geven, maar ze kunnen zich niet neerleggen bij de beperking van hun eigen kind. Hoe kan hun zoon zich dan goed voelen met zijn gezondheidsproblemen? Hoe kan hij zich er dan bij neerleggen?

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:38.