Unief verdacht van grootschalige diplomafraude
Unief verdacht van grootschalige diplomafraude
De Alhuraa Universiteit in Den Haag wordt verdacht van het vervalsen van diploma's. Dinsdag is de rechtszaak tegen de stichting achter de islamitische universiteit, laat het Openbaar Ministerie in Nederland weten. De universiteit zou meer dan honderd bachelor- en masterdiploma's hebben vervalst in de periode van april 2007 tot en met juli 2010. Het bestuur was niet bereikbaar voor commentaar. Bron: De Morgen, 15-11-2013 Mening: Ik verschoot eigenlijk zeer hard toen ik deze titel zag verschijnen. Ik dacht: "is dit mogelijk?". Ik snap niet dat dit mogelijk is. Hoe kan dit? Ik had nooit gedacht dat dit in de 20ste eeuw niet meer gebeurde. Ik dacht dat er veel meer controle werd gedaan. Dat niemand dit ooit heeft opgemerkt. Je zou toch denken dat dit niet meer mogelijk is. Dit soort dingen zouden niet meer mogen voorkomen. Onze methodes die wij gebruiken voor onze scholen en universiteiten zouden toch sterker moeten zijn. Zodanig dat deze voorvallen niet meer voorkomen. Het geeft niet enkel een slechte stempel op de scholen van Nederland. Maar het heeft ook een invloed op onze scholen. Doordat onze landen zo dicht bij elkaar gelegen zijn. En ook veel van onze studenten daar studeren en omgekeerd. En dit is natuurlijk niet de bedoeling. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35. |