Gemeenten helpen met verlagen telecomfactuur
Gemeenten helpen met verlagen telecomfactuur
In meer dan 400 gemeenten kunnen inwoners persoonljik advies krijgen over hoe ze hun telecomfactuur kunnen drukken. De dienst maakt deel uit van een actie van minister van Consumentenzaken Johan Vande Lanotte (SP.A). Van 18 tot 29 november zal daarvoor een operatie gelanceerd worden. In iedere gemeente zal iemand aangesteld en opgeleid worden om burgers die dat willen, te helpen hun factuur te analyseren en een tarief te zoeken dat het best aan hun noden is aangepast. De gemeente zal zich baseren op het tariefvergelijkingsprogramma dat door de telecomregulator BIPT ontwikkeld is. Hetzelfde programma is ook gratis online te gebruiken zonder dat je naar de gemeentedienst moet trekken. Eerder werd al een gelijkaardige actie opgezet voor de energierekeningen. Bron: DS, 30 september 2013 Eigen mening: Het is een geweldig plan om per gemeente één of meerdere personen aan te stellen die de inwoners van diezelfde gemeente kunnen helpen met hun facturen. Door samen na te gaan of hun tarief aangepast is aan hun behoeften kunnen heel wat mensen geld uitsparen. Vaak blijven mensen touw aan eenzelfde abonnement eens ze er even mee vertrouwd zijn zelfs al kost het hen meer geld dan dat ze werkelijk verbruiken. Operator Mobistar geeft hun klanten de kans om via mail of websites na te gaan of hun abonnement voldoet aan hun behoeften. Deze methode kan voor sommige mensen helaas tijdrovend zijn en vaak voelen de mensen de nood aan deskundige ondersteuning bij dergelijke beslissingen. Daarom lijkt het me een goed initiatief om op deze manier dichter bij de klanten te komen. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:55. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.