Coca-Cola niet langer meest waardevolle merk
Dankzij het succes van de iPhone en iPad is Apple het meest waardevolle merk ter wereld. Het Amerikaanse technologiebedrijf stoot Coca-Cola van de troon, dat dit jaar ook internetconcern Google moet laten voorgaan en op de derde plaats eindigt. Dat blijkt uit de jaarlijkse rangschikking van het Amerikaanse 'Interbrand'. In de top 100 staan geen Belgische merknamen, al prijkt op plaats 31 wel het Amerikaanse biermerk Budweiser, onderdeel van AB InBev.
Interbrand becijfert de marktwaarde van Apple op 98,32 miljard dollar, een stijging met 28 procent ten opzichte van vorig jaar. In 2011 stond Apple nog op de achtste plaats. De waarde van het merk Google steeg met 34 procent tot 93,29 miljard euro. Na Coca-Cola staat IBM op de vierde plaats, gevolgd door respectievelijk Microsoft, GE, McDonald's, Samsung, Intel, Toyota, Mercedes-Benz, BMW, Cisco, Disney en HP. Interbrand maakt de lijst sinds 2001 op. Het houdt bij de waardering rekening met de financiële sterkte van de bedrijven en de impact van de merknaam bij het aankoopbeleid. Bron: www.hln.be Datum: 30/09/2013 tijdstip:08.18 Eigen mening: Ik heb dit artikel gekozen omdat ik zelf het merk Apple vaak gebruik, en soms ook wel eens een cola drink. We zien hier dat blijkt uit cijfers dat Coca-Cola niet meer het meest waardevolle merk ter wereld is, maar wel Apple. Dit kon ik meteen plaatsen bij de nieuwe Ipad en Iphones die uitkomen hiermee blijft de populariteit van Apple nog steeds meer stijgen. Coca-cola heeft al een hoge bekendheid , maar ik denk dat iedereen het merk coca-cola kent en dit merk dus niet meer groeit in populariteit in tegenstelling tot het merk 'Apple' dat steeds maar blijft groeien door nieuwe producten op de markt te brengen. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:20. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.