Reken uit hoeveel slaven er voor u werken
Bron: Knack.be
Slavernij mag dan al zo'n 150 jaar afgeschaft zijn, toch zijn veel van de spullen die u dagelijks gebruikt met slavenarbeid gemaakt. Bereken hier hoeveel slaven u precies 'in dienst heeft'. reacties( 18) De slavernij al zo'n 150 jaar is afgeschaft en sedert 2001 beschouwen de Verenigde Naties het fenomeen als een misdaad tegen de menselijkheid. Toch werken er voornamelijk in ontwikkelingslanden nog steeds bijna 27 miljoen slaven (zowat de populatie van Australië en Nieuw-Zeeland samen). Ze zijn er onder meer tewerkgesteld in de kleding- en de schoonheidsindustrie. Veel producten die u dagelijks gebruikt, worden gemaakt door slaven in derdewereldlanden. Aan de hand van deze website kunt u berekenen hoeveel slaven er voor u werken. (YD) Mening: Ik denk dat het wel een momentje is om even met onze voeten terug op de grond te komen, en te beseffen dat onze welvaart mogelijk wordt gemaakt door het leed van anderen. Waarbij het ergste dan uiteraard is dat de welvaartskloof enkel groeit. Persoonlijk heb ik (ongeveer) 34 slaven voor mij werken, wat ik al enorm verontrustend vind, aangezien ik maar een student ben. Mensen met kinderen, die dus veel meer bezitten dan een student hebben gemakkelijk een veelvoud van mij. Ik hoop dat met dit artikel de mensen met een extravagante levensstijl even bezinnen over hun 'score'. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:30. |