![]() |
Balotelli: "Volgende keer stap ik op" (racisme in het stadion)
Zondag hadden Roma-supporters het met racistische gezangen gemunt op Milan-speler Mario Balotelli. "Als zoiets nog eens gebeurt, stap ik van het veld", zegt de Italiaanse aanvaller.
De Italiaanse competitiewedstrijd Milan-Roma lag zondag enkele minuten stil omdat de bezoekende fans zich racistisch gedroegen. "Ik wou toen al van het veld stappen, maar ze zouden kunnen denken dat ik het deed omdat we niet goed aan het spelen waren", vertelt Mario Balotelli. "En dus besloot ik dat het beter was om voort te spelen en daarna te praten." "Vroeger zou ik me er niks van aangetrokken hebben. Maar nu denk ik er toch wat anders over. Nog een keer en ik stap van het veld, want het is zo dom." Bron: www.sporza.be Mening: Ik snap echt niet dat supporters zich zo kinderachtig en achterlijk kunnen gedragen. Je komt toch naar het stadion om een goede wedstrijd te zien waarin topvoetballers het beste van zichzelf geven. Wat maakt het dan uit wat voor huidskleur die mensen hebben. Het strafste vind ik dan nog dat het om supporters van Roma gaat die racistische liederen zingen over Mario Balotelli. Wanneer volgend jaar op het wereldkampioenschap diezelfde Mario Balotelli scoort voor het Italiaans nationaal elftal, zullen diezelfde Roma-supporters even leutig mee staan feesten. Toppunt van hypocrisie? :banghead: |
Ik was ook verbouwereerd na het lezen van dit artikel. Ik las een aantal dagen geleden een gelijkaardig verhaal over voetbalsupporters van Fenerbache, waar voetballegende Didier Drogba een banaan kreeg van een supporter. Voetbal is een volkssport, het brengt mensen dichter bij elkaar. Met welke bedoelingen stappen deze supporters naar het stadion? Racisme hoort nergens thuis, en dan zeker niet op/naast een voetbalveld.
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:58. |