actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Cultureel-maatschappelijk (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Papa mag niet mee op picknick en blaast dan het huis maar op (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=43770)

j*chim.janssens 10th May 2013 19:58

Papa mag niet mee op picknick en blaast dan het huis maar op

Papa mag niet mee op picknick en blaast dan het huis maar op
Door: Eric Belsack
10/05/13 - 11u39 Bron: Orange News

Czeslaw Kaminski was danig in zijn wiek geschoten toen hij woensdagochtend een briefje van z'n vrouw vond met de mededeling dat ze met de kinderen op picknick was getrokken. Om zijn woede te koelen, blies de 69-jarige Pool zijn hele huis dan maar op. Zijn snode plan bracht hem evenwel in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Volgens zijn echtgenote Grazyna kreeg zij een woedende telefoon van haar man. "Hij eiste dat ik meteen naar huis kwam. Toen ik antwoordde dat ik daar in de verste verte niet aan dacht, zei hij dat ik me dat zou berouwen. Hij heeft blijkbaar woord gehouden, want bij mijn thuiskomst zag ik ons huis in puin liggen".

Niet tijdig uit de voeten
De boze Czeslaw Kaminski uit Chechlo Drugie, nabij Lodz, heeft allesbehalve een goed gevoel overgehouden aan zijn wraakactie. Om zijn plan uit te voeren, had hij een vuurtje gestookt in de kelder en gooide hij daar twee gasbonbons bovenop. De man kon echter het pand niet tijdig verlaten en raakte zwaargewond. Met een helikopter werd het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht, waar hij nog steeds in coma ligt.

Explosief
Buurtbewoners getuigden inmiddels aan lokale media dat het echtpaar vaak ruzie maakte. Zij beschrijven de relatie van het koppel als 'explosief'...

Eigen mening:
Over een overdreven reactie gesproken... Je weet uiteraard nooit niet wat zich in een huishouden allemaal afspeelt maar uw eigen huis opblazen lijkt mij niet echt de beste oplossing. Wat is er gebeurt met het praten over problemen? Misschien was het niet zijn bedoeling het huis op te blazen en wou hij enkel wat schade aanrichten. Ook al zijn de kosten dan toch voor zichzelf dus ook hier zie ik het nut nog steeds niet van in. Ik denk niet dat dit dan ook maar te 'rechtvaardigen' is door welke reden dan maar ook. Men kan het nog altijd op 'stress op het werk' steken.

M*thi De Pauw 10th May 2013 21:18

Ik begrijp zijn reactie precies niet helemaal. Hij is kwaad op zijn vrouw dus blaast hij hun huis op? Ik zie niet in wat hij daarmee zou kunnen bewijzen, al was het wel gelukt. Nu is hij niet alleen zijn huis, maar hoogstwaarschijnlijk ook zijn gezin kwijt.
Ik neem aan dat het nieuws bij de vrouw insloeg .. als een bom.

s*ana.vervoort 12th May 2013 17:49

Het eerste wat in mij opkwam wanneer ik dit artikel las, was "waar gaat het toch naartoe met onze samenleving?". Ik denk dat, wanneer er zoiets gebeurd, men eerst moet nagaan wat er zich allemaal heeft afgespeeld binnen dit gezin. Aangezien buurtbewoners getuigd hebben dat het echtpaar wel vaker ruzie maakte, zal er wel meer aan de hand geweest zijn veronderstel ik. Ik vind het spijtig dat kranten er de gewoonte van maken dergelijke dingen pas aan het einde van het artikel in het klein/kort te vermelden. Ik keur helemaal niet goed wat de man van het gezin gedaan heeft, maar doordat hetgeen over de ruzies tussen het echtpaar zo klein/kort vermeld wordt, gaat de buitenwereld onmiddellijk een negatief beeld krijgen over de man terwijl er niet geweten is wat er zich precies allemaal heeft afgespeeld binnen dit gezin.

M*thi De Pauw 12th May 2013 19:17

Dus jij wilt zeggen dat er een mogelijke reden bestaat die de actie van de vader zou rechtvaardigen? Dat de krant kiest om dit pas op het einde te vermelden wilt toch helemaal niets zeggen? Of er moesten mensen zijn die enkel het eerste deel van een artikel lezen en zo tot hun besluit komen. Wat ik natuurlijk niet hoop.

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:02.