actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Mobiliteit (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=432)
-   -   NMBS krijgt volledige verantwoordelijkheid voor reiziger (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=41717)

R*ben.Aerts 6th December 2012 13:57

NMBS krijgt volledige verantwoordelijkheid voor reiziger
 
NMBS krijgt volledige verantwoordelijkheid voor reiziger

De NMBS is de enige die rechtstreeks contact zal hebben met de reizigers. Dat staat te lezen in de compromisnota die minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette over de herstructurering van de spoorbedrijven heeft gemaakt, zo melden de Corelio-kranten.

Door de drieledige structuur met de NMBS, Infrabel en NMBS Holding weten reizigers vandaag vaak niet tot wie ze zich moeten wenden als er zich een probleem voordoet en kunnen de betrokkenen makkelijk de hete aardappel naar elkaar doorschuiven.

Magnette stuurt nu aan op een tweeledige structuur, waarbij NMBS instaat voor de reiziger en infrastructuurbeheerder Infrabel een pure dienstverlener wordt voor de spoorwegmaatschappijen.

Stiptheid

Zo krijgt de NMBS de exploitatie van alle alle stations en stopplaatsen. Nu zit de uitbating van de allergrootste stations bijvoorbeeld nog bij de NMBS-Holding, de stopplaatsen bij Infrabel. Ook de communicatie met de reiziger komt volledig in handen van de NMBS. Er komt ook één structuur om te waken over de stiptheid.

Ter wille van de spoorbonden, die een eengemaakt bedrijf eisen, wil Magnette alle personeel tewerkstellen bij het nieuwe bedrijf HR-Rail en detacheren naar Infrabel en NMBS. Het geeft de garantie aan de spoorbonden dat iedereen onder hetzelfde huidige spoorstatuut kan blijven werken.

Bron: www.gva.be

Ik vind dit niet meer dan normaal. De NMBS is de enige die contact heeft met de reiziger en kan de meldingen doen van te late treinen enz. Ook moeten ze duidelijker zijn over waar de reizigers met hun problemen, klachten... heen kunnen.
De stiptheid van de treinen laat soms gewoon de wensen over. Heel goed dat hier een aparte dienst voor komt om dat allemaal beter te regelen. De reiziger is zoals bij een winkel volgens mij nog altijd het belangrijkste. Of vergis ik me?


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:46.

Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.