Maffiamoord bij kleuterschool in Napels
Maffiamoord bij kleuterschool in Napels
Terwijl kinderen een kerstspel repeteerden hebben maffiakillers een vermoedelijke rivaal op de binnenplaats van een kleuterschool in Napels doodgeschoten. De kinderen binnen het gebouw hebben niets van het bloedbad meegedragen, zo heeft de politie bekendgemaakt. Het vijftigjarig slachtoffer was door twee mannen op een motor bij zijn woning beschoten. Hij sloeg op de vlucht en werd achtervolgd door de twee schutters, die waarschijnlijk tot een rivaliserende Camorra-clan horen. Bij de kleuterschool kregen ze hem te pakken en schoten ze hem dood. Het slachtoffer was een bekende van de politie en eerder onder meer veroordeeld voor drugshandel. De kleuters zijn na de afrekening door een achterdeur vertrokken, zodat ze niet werden geconfronteerd met het lijk op de binnenplaats. Datum: woensdag 5 december 2012 Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/artikel/det...121205_00392741 Mening: Ergens kan je zeggen dat dit 'sensatienieuws' is, maar eigenlijk vind ik van niet. Er wordt vaak stilgestaan bij conflicten als die in Israël en Syrië, maar nooit op kleine, lokale conflicten. In Napels is het absoluut onveilig om te leven. De maffiabendes moorden elkaar zomaar uit. Er moet bij deze conflicten ook eens stilgestaan worden. Oplossingen zijn vrij moeilijk te vinden om de maffia te stoppen in (Zuid-) Italië, maar ik denk dat de overheid wel meer moeite kan doen om de kopstukken van de Italiaanse maffia te vinden en uit te schakelen. Op Italiëreis was ik ook een bezoekje gaan brengen in Napels en je voelde de spanningen daar: de schrik en het venijn kon je aflezen op het gezicht van de bevolking. Ook is de stad zeer vuil en bespoten met graffiti als ''Comorra suck'', ''kurva'', ... Vrede in Napels, volgens mij bijna even moeilijk te sluiten als vrede in Israël. |
Misschien kan het buitenland ingrijpen als het land zelf tekort schiet bij het verzekeren van de bescherming van hun inwoners. Dat doet de VN ook, bijvoorbeeld in de Arabische wereld m.b.v. blauwhelmen. Waarom dan niet in Italië? De maffia vormt al lang een bedreiging voor het volk. Daar moet iets aan gedaan worden.
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:44. |