![]() |
Fransman opent vuur op feestende buren
In Sète, in Zuid-Frankrijk, zijn bij een schietpartij 1 dode en 3 gewonden gevallen. De dader is opgepakt. Hij opende het vuur op zijn buren, die een feestje hielden, omdat ze weigerden de muziek stiller te zetten.
De 49-jarige dader, die werkt als instructeur bij een schietclub, trok rond 2 uur afgelopen nacht naar het appartement van zijn onderburen. Daar was een verjaardagsfeestje aan de gang. De man deed zijn beklag omdat er volgens hem te veel lawaai was, maar hij vond geen gehoor. Daarop ging hij naar zijn appartement en keerde even later terug met een pistool. Hij vuurde 7 schoten af op de feestgangers. 3 mannen en een vrouw werden geraakt. 1 van hen, een 42-jarige man, overleed aan zijn verwondingen. De 3 anderen liggen nog in het ziekenhuis. De gewonde vrouw is er erg aan toe. De dader werd meteen na de feiten opgepakt. In zijn appartement werden 6 vuurwapens en 5.000 stuks munitie gevonden. Als instructeur van een schietclub had hij die legaal kunnen aankopen. Bron: deredactie.be 01/12/2012 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...8teSchietpartij Eigen mening: Dit is een verschrikkelijk voorval! Iemand zijn verjaardag vieren en dat het zo moet aflopen? In het artikel staan wel slechts de feiten die ze tot nu toe hebben kunnen waarnemen. Had de schutter een aandoening, last van buitensporige agressie, of was er iets gebeurd toen hij ging klagen over het lawaai? In ieder geval is het een verjaardag om niet meer te vergeten... |
Mensen zijn steeds minder verdraagzaam, daar is dit artikel een mooi voorbeeld van. Mensen zijn naar mijn mening niet alleen minder verdraagzaam, maar hebben ook minder geduld. Voor vele mensen steekt het eigen belang er torenhoog bovenuit. Gisteren probeerde ik een parkeerplaats te vinden bij het Wijnegem Shopping Center. Het was er enorm druk wat voor veel chaos zorgde op de parkings. Verschillende keren kwam het bijna tot een botsing, gewoon omdat vele mensen alleen aan zichzelf denken( ik moet en zal een parkeerplaats vinden). Sommige mensen gaan daar zo ver in dat ze er bijna een botsing aan over houden. Ik wil maar zeggen dat we steeds minder kunnen verdragen van onze medemens. Ik wil dat natuurlijk niet veralgemenen, maar vele mensen denken volgens mij wel zo. Als iedereen eens twee keer zou nadenken voor hij/ zij iets zegt/ doet dan zou het nogal gemakkelijker zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:18. |