Doneer een condoom via Twitter
Zaterdag 1 december is het opnieuw Wereldaidsdag. Voor de gelegenheid doneert Durex een condoom telkens een tweet verstuurd wordt met #1share1condom erin.
Wereldaidsdag werd in het leven geroepen om alle slachtoffers van hiv en Aids te herdenken, maar ook om actie te voeren om nieuwe besmettingen te voorkomen. Ondanks talloze sensibiliseringscampagnes en pogingen om het taboe te doorbreken, komen er nog steeds nieuwe besmettingen bij. In België alleen al werden 1.177 nieuwe hiv-diagnoses gesteld in 2011. Wereldwijd stierven dat jaar 1,7 miljoen mensen aan de gevolgen van de ziekte. De beroemde condoomfabrikant Durex heeft voor de gelegenheid een nieuwe actie op poten gezet. Het bedrijf doneert een condoom aan een preventieproject telkens een tweet verschijnt met de hashtag #1share1condom. Via deze site kunnen twitteraars enkele vooropgestelde tweets vinden die met een simpele muisklik geretweet worden. De site toont een teller waarop de vooruitgang gevolgd kan worden, alle tweets die voor een gedoneerde condoom hebben gezorgd en natuurlijk heel veel informatie over hiv en Aids. De actie hoopt meer mensen bewust te maken van de omvang van het probleem en de gevaren van de ziekte. Het doel op korte termijn: 2.500.000 tweets halen. Het doel op lange termijn: nieuwe hiv-besmettingen de wereld uithelpen tegen 2050. Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121130_00386837 Opinie: Dit is misschien maar een bericht dat toebehoort in de marge van het nieuws, maar het onderwerp dat erachter zit vind ik wel heel belangrijk. Hiv of aids is nog steeds een actueel thema, en ik vind het dus ook belangrijk dat men het af en toe eens aankaart. Ook vind ik de sensibiliseringcampagnes omtrent het thema 'vrij veilig' van groot nut. Het moest je maar eens overkomen! |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:28. |