actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Sociaal-economisch (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Vermiste Sarah (22) na 10 dagen dood teruggevonden (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=40741)

niels.geboers 19th November 2012 13:47

Vermiste Sarah (22) na 10 dagen dood teruggevonden

De verdwijningszaak van de 22-jarige Sarah Cafferkey uit Bacchus Marsh bij Melbourne is tragisch afgelopen. Na een zoektocht van tien dagen ontdekte de politie het lijk van het vermiste meisje in een huurhuis in Point Cook, een voorstad van Melbourne. Het huis werd gehuurd door twee mannen naar wie de politie nu op zoek is. Sarah was op 9 november verdwenen nadat ze enkele dagen eerder op Facebook was bedreigd, wellicht door een afgewezen jongeman. De speurders concentreren zich dan ook op die piste als motief voor de moord. Verder jagen ze op de chauffeur van een gele wagen die enkele weken geleden het huis van Sarah bespioneerde. Het is al de tweede moord op een jonge vrouw in korte tijd die Melbourne opschrikt. Eind september werd de jonge Ierse journaliste Jill Meagher vermoord teruggevonden, nadat ze verkracht was.
Noelle Dickson, de moeder van Sarah Cafferkey, was in shock na de ontdekking van het lijk van haar dochter en kon niet reageren. Ze had haar dochter het laatst gezien op 9 november in het ouderlijke huis in Baccus Marsh, zo'n 30 kilometer ten noordwesten van Melbourne. Drie dagen later ging ze Sarah als vermist opgeven bij de politie. Vorige week donderdag werd haar auto aangetroffen in Maribyrnong, niet ver van het centrum van Melbourne. Dit weekend werd haar lijk dan enkele kilometers verderop ontdekt in een huurwoning in Point Cook.

Vriendschap
Eerder had Sarahs moeder aan de politie laten weten dat Sarah op haar Facebook bedreigd was. Op haar Facebookpagina was kort voor haar verdwijning een heftige discussie uitgebarsten, blijkbaar met een afgewezen jongeman. "Volwassen mensen van het andere geslacht zijn in staat om een vriendschap op basis van oprechte interesse en bezorgdheid te hebben met elkaar. Stop alsjeblieft met onvolwassen te reageren op Facebook. Ik heb er genoeg van. Ik zal je deleten als je niet in staat bent om je deftig te gedragen!"

Vermiste Sarah (22) na 10 dagen dood teruggevonden

Gsm en bankkaart ongebruikt
Het onderzoek zit nog in een vroege fase, omdat de politie de moordenaar(s) nog niet kon vatten. Er is nog niemand gearresteerd of ondervraagd. De speurders concentreren zich ook op de Facebook-bedreigingen. Opvallend: nadat ze het laatst gezien was door haar moeder had ze haar gsm of haar bankkaart niet meer gebruikt. Daarom gaat de politie ervan uit dat ze meteen ontvoerd is.

Week niet meer gezien
Buurtbewoners lieten weten dat het huis waar Sarahs lijk werd aangetroffen, gehuurd werd door twee mannen, maar die waren al een week niet meer gezien. "Een van hen was pas zes weken geleden in het huis getrokken", zegt een buurvrouw. "Hij had een hondje, maar we zagen hem niet veel. De voorbije week hebben we hem helemaal niet meer gezien. We hebben nooit een meisje gezien in of rond het huis. Het is vreselijk dat er in dat huis iemand vermoord werd. We hebben ook kinderen en we leven in een toffe straat. "

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ggevonden.dhtml
-------------------------------------------------------------------------

Toen ik dit las dacht ik dit is niet veel anders als een normale moord. Toch vind ik het verontrustend dat de dader misschien een afgewezen man is. Dit is toch een teken dat de wereld onverdraagzaam aan het worden is. Als men al een moord moet begaan omdat je afgewezen wordt, dit is toch niet meer normaal. Dankzij facebook kunnen ze de dader toch misschien te pakken krijgen, dit vind ik toch een positief puntje aan sociale netwerken omdat ze de laatste tijd toch wel veel negatief in de media verschijnen.

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:45.