Onderzoek naar nalatigheid bij ski-ongeval Friso
Na het ski-ongeluk van de Nederlandse prins Johan Friso onderzoekt de Oostenrijkse politie of sprake is van het toebrengen van lichamelijk letsel door nalatigheid. Dat heeft een woordvoerder van de Oostenrijkse politie zaterdag gezegd.
Prins Friso vecht voor zijn leven na ski-ongeval De zegsman stelde dat de politie zo'n onderzoek na alle ski-ongevallen voert. De politie wilde niet zeggen of het onderzoek tegen een bepaalde persoon is gericht. Prins Johan Friso raakte vrijdag iets na het middaguur bedolven onder een lawine toen hij bij Lech aan het skiën was. De prins was met een andere persoon buiten de piste aan het skiën. De tweede zoon van koningin Beatrix en prins Claus ligt in Innsbrück in het ziekenhuis. Hij verkeert nog steeds niet buiten levensgevaar, maar heeft de nacht rustig en stabiel doorgebracht, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst. Bron: www.standaard.be Sinds vrijdag hoor je niets anders meer dan het nieuws over Prins Johan Friso. Behalve misschien een kleine vermelding dat hij een ongeval heeft gehad en een vermelding binnen een dag of twee of hij het al dan niet gehaald heeft (hopelijk wel) had voor mij zeker volstaan. Verder is krijg ik de indruk dat men een beetje verontwaardigd is omdat er een onderzoek naar nalatigheid komt, terwijl dit heel normaal is. Het is niet omdat je een prins bent, dat je buiten de piste mag skiën. Eigen schuld dikke bult. |
Onderzoek naar nalatigheid bij ski-ongeval Friso
Ik ben het volledig eens met de mening van Robine. Het is niet omdat Johan Friso een prins is, dat hij meer aandacht dan de andere personen moet krijgen. In zo'n situatie heeft elke persoon, prins of niet recht op even veel aandacht en verzorging.
Ik vind het heel erg dat dit ongeval gebeurd is want, de prins heeft een voorbeeldfunctie, hij mocht dus eigenlijk niet op het gebied zijn waar de lawine is ontstaan. Ik geef zelf ook skiles en weet hoe gevaarlijk deze sport kan zijn. Wanneer je buiten de piste gaat moet je een gids van het gebied inhuren, hij kent zijn gebied perfect! Maar ook dan moet je dikwijls een papier aftekenen dat je de tocht op eigen risico onderneemt. Het is dus totaal ongepast dat iemand met een voorbeeldfunctie deze stunts toch doet, als hij weet dat er veel lawinegevaar is. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:58. |