![]() |
'Dit is toch onze oorlog, juffrouw?'
Citaat:
De opstanden en revoluties in Noord-Afrika leeft inderdaad onder de jeugd. Ook bij in het eerste middelbaar. Tijdens mijn stageles over Egypte wisten de meesten toch dat de bevolking tegen Moebarak betoogden. Spontaan kwamen er vragen over de andere landen: 'die Kadhafi, van welk land is hij?' 'Was er geen land dat eerst was in de opstanden en dat daarna andere landen ook gingen betogen?' (refererend naar Tunesië) enzovoort... Ik was aangenaam verrast! |
Geschiedenis helpt om de actualiteit te begrijpen
Ik vind het positief dat de leerlingen betrokken zijn bij de actualiteit.
Ik heb zelf ook een les gegeven over de Burgeroorlogen en als inleiding ben ik ook begonnen met de situatie in Egypte. Ik gaf les in het 2de jaar Sociale en technische Wetenschappen en ik was positief verrast, want de leerlingen waren gedeeltelijk op de hoogte van de situatie. Hun ouders hadden al geprobeerd om de situatie uit te leggen bijvoorbeeld. Het andere deel begreep er niets van, maar was wel gebeten om de situatie te begrijpen. De leerlingen waren geboeid door het hele gebeuren. Dat je nu erg recent beeldmateriaal kan laten zien door YouTube is een handig middel om actualiteit in de klas te brengen. Dat de jeugd van tegenwoordig niet meer op de hoogte is van de actualiteit klopt dus toch niet helemaal. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:54. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.