actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Just Comments... (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Tomas, Sofie en Sam sluiten zich op in Glazen Huis (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=32274)

Laetitia.De.Schepper 1st December 2010 11:18

Tomas, Sofie en Sam sluiten zich op in Glazen Huis

Tomas, Sofie en Sam sluiten zich op in Glazen Huis
Vijfde editie van Music for Life in het teken van aids-weeskinderen

Tomas De Soete, Sofie Lemaire en Sam De Bruyn zullen dit jaar Music for Life presenteren. De vijfde editie van de geldinzamelingsactie van Studio Brussel start op 18 december en staat in het teken van aids-weeskinderen. Het Glazen Huis staat dat dit jaar voor het eerst in Antwerpen.

Music for Life staat telkens in het teken van een ‘stille ramp’ waar het Rode Kruis zich voor inzet. In de vijfde editie, die loopt van zaterdag 18 tot vrijdag 24 december, zijn dat de vele weeskinderen in zuidelijk Afrika die hun ouders verloren aan de gevolgen van aids. De slogan is dit jaar 'Laat een weeskind niet alleen'.

Tomas De Soete, Sofie Lemaire en Sam De Bruyn zijn dit jaar de presentatoren die een week lang zonder te eten en alleen op fruitsapjes zullen presenteren vanuit het Glazen Huis. Luisteraars kunnen opnieuw geld bieden om hun favoriete plaat op de radio te horen en daarnaast worden ook talloze acties georganiseerd om geld in te zamelen.

Bron : De standaard
__________________________________________________ _______________
Yes, de beste radio van het jaar is er weer. Ik vind het nog steeds een geweldig initiatief van Studio Brussel. Elk jaar opnieuw verschiet ik ervan hoeveel mensen acties organiseren en hoeveel geld dat ze verzameld krijgen. Maar nu wringt het toch een beetje dat het geld naar de weeskinderen in Afrika gaat terwijl er hier in België ontzettend veel mensen in de kou op straat leven. Kunnen we niet beter met dat geld de mensen uit ons eigen land helpen ?

evelien.kolsteeg 1st December 2010 15:10

Ik vind het elk jaar leuk om het project te volgen. En het is onvoorstelbaar hoeveel geld er ingezameld wordt. Het laat zien dat Vlaanderen toch nog een plaats voorziet voor het steunen van diegenen die het nodig hebben.
Ik vind het ook een zeer goed thema dit jaar. Aids is en blijft één van de grootste doodsoorzaken in de wereld.
Ik zou wel eens willen weten hoe dat geld juist overgemaakt wordt. In dit geval ben ik er wel vrij gerust in dat het geld in de juiste handen zal vallen, maar uiteindelijk is het toch plezierig als je kan zien hoe dat geld gebruikt wordt in het project.

toon.peeters 1st December 2010 15:42

Ik vind het ook elk jaar een goed gekozen thema, maar het is zoals Laetitia zegt.
Waarom doen we niet eens iets om de situatie in eigen land te verbeteren in plaats van altijd maar hulp te bieden aan andere landen.

Misschien volgend jaar een goed doel kiezen dat ook de huidige problematiek in België verhelpt.

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:00.