Dit is de Taj Mahal van de 21ste eeuw: Housewarmingparty voor duurste huis ter wereld
Dit is de Taj Mahal van de 21ste eeuw
Housewarmingparty voor duurste huis ter wereld De Indiase supermiljardair Mukesh Ambani heeft een housewarmingparty gegeven om zijn nieuwe 'stulpje' in Mumbai in te wijden. De 53-jarige zakenman nam vrijdag, samen met zijn vrouw en drie kinderen, zijn intrek in een 27 verdiepingen tellende wolkenkrabber die met zijn 170 meter hoogte de skyline van Mumbai domineert. 80 genodigden, onder wie Bollywoodacteurs, schrijvers en welgestelde zakenlui werden vergast op een feest 'dat deed denken aan het bal van Assepoester', zo vertelde schrijfster Shobhaa De aan de BBC. Ook de Indiase premier Singh was aanwezig, ook al had hij tevoren de business tycoons van zijn land opgeroepen een 'rolmodel van gematigdheid' te zijn. Maar de nieuwe woonst van Ambani is allesbehalve een toonbeeld van 'gematigdheid'. De 'Taj Mahal van de 21ste eeuw', zoals de toren nu al wordt genoemd, heeft volgens plaatselijke media één miljard dollar gekost, meteen de duurste privé-woning ter wereld. Voor het onderhoud van het hele gebouw zijn 600 mensen nodig. De toren herbergt onder meer een tempel op het gelijkvloers, verschillende zwembaden, een bibliotheek, een filmzaal, negen liften, een balzaal met marmeren vloer, drie heliplatformen en een hangtuin van vier verdiepingen hoog. De 53-jarige Ambani, eigenaar van het petrochemische bedrijf Reliance Industries, geldt als de rijkste man van India. Zakenblad Forbes schat zijn vermogen op een slordige 27 miljard dollar. Het statige gebouw lokt ook heel wat kritiek uit, niet in het minst omwille van het hemeltergende contrast met de miljoenen straatarme inwoners van de Slums in Mumbai. Destandaard.be 30/11 'Overdreven' was het eerste woord wat in mij opkwam na het lezen van dit artikel. Terwijl naast zijn deur miljoenen straatarme mensen wonen zet die man een huis neer dat bijna evenveel kost als al deze arme mensen een huis te geven. Deze man had beter een meer 'gewone' villa geplaatst en de rest van het geld in de sloppenwijken naast hem gestoken, zo vaarde iedereen erbij. |
Ik vind dit ook zeer overdreven. Ik vind het ook schandalig dat zoiets zo uitbundig wordt besproken als nieuws. Ik ben ook van het gedacht dat er mensen zijn die hun geld beter kunnen besteden aan meer noodzakelijke dingen.
Daar naast snap ik de vergelijking met Taj Mahal. Buiten het feit dat het zoveel geld heeft gekost, heb ik al mooiere gebouwen en huizen gezien. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:28. |