Nieuwe terreurverdachte opgepakt in Antwerpen
Nieuwe terreurverdachte opgepakt in Antwerpen
In Antwerpen is vandaag een achtste terreurverdachte opgepakt, meldt het federale parket. "In het kader van het lopende onderzoek naar terroristische activiteiten is een bijkomende huiszoeking gebeurd in Antwerpen en er werd daarbij één persoon opgepakt. Hij is voor de onderzoeksrechter verschenen en die heeft hem aangehouden", meldt Leen Nuyts van het federale parket. Hij verschijnt dinsdag voor de raadkamer in Mechelen die over zijn verdere aanhouding moet beslissen. De zeven verdachten die vorige dinsdag werden opgepakt, verschenen vandaag al voor de raadkamer. Hun advocaten vroegen echter meer tijd om het lijvige dossier te bestuderen. Ze vroegen en kregen ook een uitstel naar 7 december. Bron: hln Mijn mening: Een dikke proficiat voor de speurders. Het lijkt me een quasi onmogelijke opdracht om een terrorist op te speuren. Afgezien van de betrokkenheid van de aangehouden verdachte (wat nog moet bewezen worden ), geeft het me een veiliger gevoel om in België te leven. Zonder voorop te lopen op de feiten, ben ik voorstander van zeer zware straffen en uitwijzing uit ons land voor mensen die terroristische aanslagen voorbereiden/plegen. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:47. |