actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   In de Marge van het Nieuws (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Dinsdag voelen we ons het slechtst (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=30831)

Barst 11th October 2010 17:38

Dinsdag voelen we ons het slechtst

Dinsdag voelen we ons het slechtst

De meeste mensen hebben niet op maandag maar wel op dinsdag een baaldag. Volgens een Brits onderzoek gaat het die dag het meest bergaf met ons humeur.

Onderzoekers van de London School of Economics vroegen aan 22.000 vrijwilligers om dagelijks hun gemoedstoestand te registreren via hun iPhone. Ze moesten zeggen wie ze waren, of ze thuis zaten en waarmee ze precies bezig waren. Die info dienden ze twee keer per dag door te spelen.

Uit de enquête bleek opvallende genoeg dat we ons doorgaans niet op maandag, maar wel op dinsdag het slechtst voelen. 'We mogen aannemen dat op maandag het weekendgevoel nog niet uitgewerkt is. Op dinsdag zitten we al helemaal met het werk-gevoel en lijkt het volgende weekend nog erg ver weg', verduidelijkt George MacKerron, die het onderzoek coördineerde, in de Britse krant The Telegraph.

Na dinsdag beginnen we ons weer beter te voelen. Op zaterdag zijn we het gelukkigst en blijkbaar zijn mannen ook net iets gelukkiger dan vrouwen.

Blog DS, 11-10-2010

Yoeri van Helvoirt 12th October 2010 10:59

"Suicide Tuesday"

Uit onderzoek is ook gebleken dat mensen die in het weekend buitensporig veel drugs gebruiken een zogenaamde "Suicide Tuesday" (ook wel 'Blue Tuesday' genoemd) ervaren. Als op vrijdag of zaterdag avond drugs gebruikt word blijft men hier meestal een paar dagen van in een roes zitten, zelfs op maandag is de drugs nog niet helemaal uit gewerkt en de grote kater komt dan ook op dinsdag.

LuytenLieselot 15th October 2010 14:16

Het resultaat van dit onderzoek verbaast mij enorm.
Ik zie niet in waarom de gemoedstoestand van de ondervraagden op dinsdag een dipje heeft. Het weekend is dan pas achter de rug en tijdens dat weekend heb je toch energie op gedaan voor de volgende dagen.

Zelf zou ik zeggen dat donderdag de zwaarste dag van de week is. De eerste dagen van de week begin je altijd terug met frisse moed. En tegen donderdag moet ik mezelf toch motiveren om er tegen aan te gaan.

Helaas, ik ben dus niet akkoord met dit artikel. Voor mij is dinsdag geen baal-dag. Geluk heeft volgens mij niets te maken met de dag van de week.

Dimitri Nooytens 15th October 2010 15:29

de 'baal-dag'

Volgens mij kan deze 'baal-dag' verschillen van mens tot mens. Ook al kan uit een onderzoek blijken dat dinsdag de slechtste dag van de week is, toch kunnen andere mensen hier anders over denken. Dit is het fijne van je eigen mening te hebben.

Ikzelf vind vrijdag eerder een baal-dag. Ik moet dan om 6u opstaan en 1.5u onderweg zijn naar school om dan een uur te moeten wachten vooraleer de les begint. Tijdens de middag heb ik 3 springuren en daarna weer 3 uur les tot 17.50. Ik kom normaal thuis om 19.30u-20.00u maar ik heb ook al meegemaakt dat ik om 21.00u pas thuis was.

Wat wil ik hier nu mee aantonen? Wel, de baal-dag kan verschillen van mens tot mens en dit kan komen door bepaalde situaties of gebeurtenissen. Een bepaalde baal-dag vastleggen is dus zeer onlogisch.

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:29.