![]() |
Schrijnwerker vermoedt brandstichting in zaak
Een bijzonder hevige brand heeft zaterdagnacht de schrijnwerkerij van Willy Van Kelst in het centrum van Berlaar compleet vernield. De oorzaak van de brand is nog niet gekend maar de eigenaar is er zeker van: 'De brand is aangestoken.' Theo Derkinderen
De brand in de schrijnwerkerij van Willy Van Kelst, in de Schoolstraat, brak omstreeks drie uur zondagochtend uit. De vlammen breidden razendsnel uit en toen de brand door de omwonenden werd opgemerkt, stond het grootste deel van het vijftig meter diepe magazijn al in lichterlaaie. Eigenaar Willy Van Kelst woont tweehonderd meter voorbij de schrijnwerkerij. 'Het was de politie die me komen verwittigen is. Toen ik naar buiten ging, hoorde ik al enkele knallen. Ik wist meteen dat het ernstig was en dat de hele schrijnwerkerij in brand stond', zucht Willy. 'Het is mijn levenswerk dat volledig in rook is opgegaan. 55 jaar lang heb ik hier gewerkt. De schrijnwerkerij is door mijn vader opgericht en later heb ik de zaak overgenomen. Ikzelf ben uitgerekend vorige week zeventig geworden. Ik ben gepensioneerd maar ik kan het werken niet laten en was nog heel vaak aan de slag in mijn magazijn.' Eigen mening: Er gebeurt eens iets in Berlaar. Het dorp waar ik ben opgegroeid en nu nog woon. De reden waarom ik dit wil posten is omdat ik rond die tijd daar rondliep. Maar ik had toen nog niks in de gaten. Pas de in de ochtend kreeg ik te horen wat er gebeurt is. Een andere reden ook, er wordt vermoed dat het brandstichting is. er zijn geruchten, roddels hier in Berlaar dat dat ook effectief waar is. Op wat baseren de mensen zich. Personen die de familie Van Kelst kent, weet ook wat er vroeger gebeurt is. Er zijn verhalen dat ze dit nog al eens hebben gedaan, met oude machines die niet zo goed meer functioneerden. Of deze waar zijn of niet, dat kan ik niet zeggen. Maar ik vond dit wel belangrijk om even te posten. Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...icleid=FD2JKKB0 |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:06. |