Frans koppel leeft al jaar in openbaar toilet
Frans koppel leeft al jaar in openbaar toilet
Een Frans koppel woont al meer dan een jaar in een openbaar toilet. De 62-jarige vrouw poetst naar eigen zeggen elke dag, maar krijgt de stank van urine niet volledig weg. Ruim een jaar geleden werden de twee uit hun appartement aan de Côte d'Azur gezet. De man lag op dat moment in het ziekenhuis. Vrouwlief werkte toen al twaalf jaar als poetsvrouw in het toilet. Ze kwam op het idee om de ruimte voor de schoonmaakproducten in te richten als woning. Heel oncomfortabel is het er niet. Het koppel beschikt over een fornuis, een wasmachine en twee bedden. De twee heben samen een maandelijks inkomen van 1.000 euro. Ze zijn wel nog op zoek naar een nieuwe betaalbare woonst. Bron: In de rand (www.gva.be) Mening: Ik vind het heel erg dat zoiets nog mogelijk is in onze maatschappij. Twee 'oude' mensen die uit hun huis werden gezet en dan maar in een opberglokaal van het toilet gaan wonen. Die man was al ziek toen hij werd buitengezet en ik denk niet dat het er nu op verbeterd is in dat toilet. Ik vraag me af of de sociale dienst (OCMW, maar dan de Franse vorm) hier iets van weet. Want moeten zij niet zorgen dat mensen een 'echt' dak boven hun hoofd krijgen? Ik vraag me af hoe deze 2 ouderen de winter en de kerstdagen gaan beleven in 'het toilet'... |
Verantwoord?
Toen ik dit las, had ik zoiets van "Dat kan toch niet mogelijk zijn". Het is inderdaad betreurenswaardig dat mensen op deze manier moeten leven. Hoe moeten zij nu bezoek ontvangen? Kunnen zij dat wel? Ik vraag me af of men in zo'n situaties niet kan ingrijpen? Is dit trouwens wel verantwoord, als ik dan denk aan aspecten zoals brandveiligheid, isolatie (tijdens koude winter),... :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:59. |