actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Nieuws (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Bart Sturtewagen (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=26675)

Barst 5th November 2009 13:25

Bart Sturtewagen

"Met één pennentrek jaagt de raad van bestuur van GM zowel Duitsland als Rusland in de gordijnen. Hoe groot is de kans dat dit volkomen onverwachte manoeuvre tot stand is gekomen zonder enige inbreng van het Witte Huis? Ofwel is zelfs de president een onbetekenende boerenkinkel voor de GM-top als die eenmaal aan het pokeren is geslagen. Ofwel pokert Barack Obama gewoon mee. De gevolgen van dit koudbloedige besluit zijn verstrekkend en roepen de vraag op hoelang de Amerikanen al op dit plan broedden."
Bart Sturtewagen

jan voorspoels 5th November 2009 17:08

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
"Met één pennentrek jaagt de raad van bestuur van GM zowel Duitsland als Rusland in de gordijnen. Hoe groot is de kans dat dit volkomen onverwachte manoeuvre tot stand is gekomen zonder enige inbreng van het Witte Huis? Ofwel is zelfs de president een onbetekenende boerenkinkel voor de GM-top als die eenmaal aan het pokeren is geslagen. Ofwel pokert Barack Obama gewoon mee. De gevolgen van dit koudbloedige besluit zijn verstrekkend en roepen de vraag op hoelang de Amerikanen al op dit plan broedden."
Bart Sturtewagen

Mooi citaat en prachtige beeldspraak.Ik stel me bovenstaande vraag ook en ik hoop dat ik hierbij niet de enige ben.
Maar laten we de andere kant van de medaille niet vergeten, en een logische andere vraag stellen: GM is en blijft nu 'uiteindelijk' wel eigenaar, waarom zou Obama geen goede goede kaarten in handen kunnen en mogen vasthebben en zo in GM te investeren?

Bij dit laatste zou de beslissing tijdelijk of een hernieuwende boost kunnen geven. Wij als toeschouwer kunnen enkel gissen.

Believing Bart 5th November 2009 20:40

Het is toch heel duidelijk (en dat was het al toen GM maar niet kon beslissen of het nu Magna of de andere zou worden), dat GM gewoon tijd (en dus betere economische omstandigheden) wilde kopen. GM wil Europa liever zelf laten doodbloeden dan iemand anders de kans te geven de autoindustrie hier overeind te houden.

Al moet ik in het volledige geheel van autoindustrie-debat in Europa wel toegeven dat ik geen voorstander ben van alle beloftes/garanties/subsidies die Vlaanderen, Duitsland, Europa aan de constructeurs hebben aangeboden. Eigenlijk is het plaatje simpel: Als de loonkosten in Europa niet lager kunnen, dan is er GEEN toekomst voor de autoindustrie. (Toch niet voor de huidige, misschien wel voor de toekomstige milieuvriendelijke en technische hoogstaandere?) Dus stop a.u.b. met onnodig geld pompen in iets wat hier nog amper toegevoegde waarde oplevert. De bedrijven proberen gewoon zoveel mogelijk geld uit de overheid te halen voor ze uiteindelijk toch alles delokaliseren...

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:22.