Omstaanders reageren niet op groepsverkrachting 15-jarige
Omstaanders reageren niet op groepsverkrachting 15-jarige
Een dozijn omstaanders keek toe tijdens een groepsverkrachting van een vijftienjarig meisje in Richmond, in de Amerikaanse staat Californië. Het slachtoffer werd twee uur lang bestolen, geslagen en verkracht toen ze van school op weg was naar huis. Twee verdachten werden opgepakt, maar volgens de politie waren er nog minstens vijf andere daders. "Wat dit alles nog verschrikkelijker maakt, is dat omstaanders wel degelijk zagen wat er zich afspeelde zonder de politie te verwittigen", zegt inspecteur Mark Gagan. Het meisje wou na de dansles naar huis, maar een klasgenoot overhaalde haar om iets te drinken met een groepje in de tuin. Toen de aanval begon, had ze al serieus wat alcohol binnen. Na een tip over een mogelijke aanranding vond de politie het slachtoffer half bewusteloos bij een picknicktafel. Ze werd overgebracht naar het ziekenhuis en verkeert niet in levensgevaar. (jv) Bron: HLN, 27/10/09 ________________________________ Het is gewoonweg schandalig dat mensen dan gewoon doorlopen, omdat ze niets te maken willen hebben met dat soort zaken. Die omstaanders hadden misschien schrik om zelf risico te lopen, als ze tussenbeide zouden komen, maar dan kunnen ze toch nog de politie bellen! Ik vind het erg voor dat meisje dat ze dit heeft moeten meemaken, omdat haar medemensen haar niet wouden helpen met de gedachte van 'ik ken dat meisje niet, dus het zijn mijn zaken niet'. |
Dit is gewoon schandalig!
Ik kan niet begrijpen dan omstaanders dit zo maar laten gebeuren zelf niet als je er niets mee te maken wil hebben. Je kan altijd de politie bellen dit duurt hoogstens vijf minuten. Toch is het een steeds terugkomend fenomeen wat een zeer spijtige zaak is. Ook begrijp ik die jongens niet en voornamelijk die ene jongen die het meisje overtuigd had iets mee te gaan drinken. |
In het artikel staan ook niet alle details. Voor hetzelfde geld hadden ze dit allemaal op voorhand afgesproken en zijn ze alle 15 even schuldig en zoals Wouter zegt kon het ook zijn dat de helft bang had dat ze hem/haar ook iets zouden aandoen en hielden hun dus maar kalm. Of ze waren misschien zo zat dat ze niet beseften dat ze iemand aan het verkrachten waren. Maar je kan natuurlijk blijven speculeren maar wat er gebeurt is valt eigenlijk helemaal niet goed te praten.
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:46. |