Zo stimuleer je mensen om de trap te nemen
Zo stimuleer je mensen om de trap te nemen
08/10/2009 13:00 U verkiest ook steeds de roltrap boven de gewone trap? Met dit nieuwe initiatief zou dat wel eens anders kunnen zijn. Het reclamebureau DDB en Volkswagen hebben van het bestijgen van een trap een muzikaal evenement gemaakt. Een team van designers transformeerde de trap van een metrostation in het Zweedse Stockholm in een toetsenbord van een piano. Elke voetstap op een trede doet een noot weerklinken. De Zweedse pendelaars lieten zich al snel verleiden tot het nemen van de muzikale trap. 66 procent meer mensen dan normaal verkozen de gewone trap boven de roltrap. Een filmpje op YouTube is ondertussen een grote hit. Heel wat mensen hebben ondertussen ook hun eigen filmpjes gepost waarin ze hun muzikaal traptalent tonen. "Het is duidelijk dat we het gedrag van mensen kunnen veranderen, als het maar leuk blijft", aldus een woordvoerder. Bron: http://www.knack.be/kanaal/ondertus...ticle40641.html Het filmpje op deze site is zeker de moeite waart om naar te kijken. Het is zeker iets wat ik ook zou doen mocht ik zo een trap tegen komen. Veel mensen nemen de trap niet omdat het te vermoeiend is, maar zo als je ziet een leuk deuntje en het is zo vermoeiend niet meer he. :D Ik vind het een geweldig idee. Alleen heb ik wat bedenkingen met wat er nog muzikaal aan is als iedereen tergelijkentijd op de trap loopt, dan is het eerder een kakafoni van Beethoven. :p |
Waauw!
Echt een superinitiatief! Ik opteer ook voor zo'n trap op school! Zou echt de max zijn om een lekker deuntje te spelen terwijl je de trappen oploopt. Muziek heeft zowieso een opwekkend effect op mensen, en waarom dit dan niet gebruiken. Thumbs up! |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:37. |