Internet geen invloed op muziekverkoop
(Belga) Maar liefst tien miljoen van de dertien miljoen nummers die je online kan kopen, werden dit jaar nooit gedownload. Bij de albums hetzelfde beeld: 85 procent vond geen koper via het internet. De cijfers weerleggen de theorie dat internet de muziekverkoop drastisch zou veranderen.
Volgens de 'long tail-theorie' zou de nichemarkt op het internet op termijn de mainstreammarkt overstijgen. Minder bekende muziekgenres zouden meer opbrengen dan de grote hits. Dat wordt nu tegengesproken: 52.000 van de 13 miljoen aangeboden nummers zijn goed voor maar liefst 80% van de opbrengst. Dat betekent dat de verkoop via het internet gewoon samenhangt met grote hits. Benieuwd of de bedenkers van de 'long tail-theorie' nu hun staart intrekken... (VI6) www.deredactie.be - 30/12/2008 |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:44. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.