Coca-Cola coolste merk van 2008 bij jongeren
Voor het derde jaar op rij is Coca-Cola door MTV Networks België bekroond als het coolste merk. Tweede als "Overall Coolest Brand" was - net als vorig jaar - Nike voor Esprit. De prijzen werden woensdagavond in Evere uitgereikt.
In opdracht van MTV Networks, moederbedrijf van de jongerenzenders TMF en MTV, voerde het marktonderzoeksbureau InSites Consulting een uitvoerig onderzoek uit bij 1.778 Belgische jongeren tussen de 13 en 29 jaar. Bij een open vraag duiden 10 procent van de jongeren Coca-Cola spontaan aan als het coolste merk van 2008. De andere merkwinnaars per categorie: iPhone (gsm), Mobistar (gsm-operator), Coca-Cola (softdrink), Red Bull (energiedrank), Nivea (make-up), Tic Tac (munt), All Stars/Converse (schoenen), Roxy (sportmerk), Diesel (denim), Fortis (bank), Wii (spelconsole), Evian (water), Start People (outplacement), Axe (deodorant), Sony (camera), ’The dark knight’ (film) en ’the Sims’ (game). Bron: De Standaard 24 september 2008 |
Ik vraag me af, waarom juist die merken? Het is waar, je ziet best veel dat jongeren die merken kopen. Maar waarom? Omdat hun vrienden het ook kopen? Of omdat het effectief zo een goed merk is?
Het gaat meer naar de richting van een trend zijn denk ik. Iedereen heeft/koopt het dus ik ook... Het zal wel goed zijn. |
Coca-Cola is een ijzersterk merk: waarom?
- Omdat het nog een origineel merk is. (Zij zijn begonnen met cola --> Merk op: ze hebben hun merknaam kunnen verlenen aan de productnaam!) - Omdat ze miljoenen uitgeven aan reclame. (En zich in die reclame richten tot jongeren, kinderen en gezinnen.) - Omdat ze op grote evenementen steevast sponsoren of Colaatjes uitdelen. - Omdat ze blijven vernieuwen en daarbij rekening houden met wat leeft: vb. antisuikerrage bij het publiek. - ... |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:36. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.