actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Vierde Macht (media) (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=324)
-   -   wildgroei aan reclame (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=19722)

ambi-ann 24th February 2008 12:28

wildgroei aan reclame
 
21/02 Google gaat reclameboodschappen verwerken in internetfilmpjes
Google wil reclame verwerken in internetfilmpjes. De zoekgigant gaat daarvoor gebruik maken van de dienst AdSense for Video, zo meldt de "New York Times" donderdag op haar website.

Google hoopt zo te profiteren van de wildgroei aan online video's. AdSense for Video, waarvan momenteel enkel een bèta-versie bestaat, biedt adverteerders de keuze tussen video of tekstreclame, die klein in beeld verschijnt. Er zal worden gekozen voor reclameboodschappen die op de een of andere manier manier verband houden met de inhoud van het filmpje.

AdSense for Video gaat van start met ongeveer twintig partnerwebsites, waaronder Revver en Blip.tv en bedrijven zoals Brightcove en YuMe. De dienst is aanvankelijk enkel beschikbaar in de Verenigde Staten.

(http://www.gva.be/nieuws/media_cultuur/default.asp?art={5C2BB696-7EA2-4EFB-9156-4363A918DF89})

Binnenkort zijn we ook daar niet meer veilig voor de wildgroei aan reclame?! 8-)

ambi-ann 24th February 2008 12:56

kinderreclame
 
20/02 Vlaams parlement keurt gedragscode kinderreclame goed
Het Vlaams parlement heeft nieuwe regels goedgekeurd waaraan reclameboodschappen voor kinderen en jongeren op radio en tv moeten beantwoorden. Geweld en antisociaal gedrag zijn taboe en reclameboodschappen voor kinderen mogen geen positieve sociale gedragingen ondermijnen.

De regels staan in een code die Vlaams minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) uitwerkte. Die code kwam er nadat eerder de zogenaamde vijfminutenregel was afgeschaft. Volgens die regel mocht er vijf minuten voor en na een kinderprogramma geen reclame uitgezonden worden. Dat verbod miste echter zijn doel, omdat zenders die vanuit het buitenland werken er niet aan gebonden waren.

De nu goedgekeurde code vormt een aanvulling op reeds bestaande reclameregels in de mediadecreten.

(http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={0BD1EB50-5E1D-4DC4-9B45-926094214103} )


Dit lijkt mij een zinloze regeling. Volgens mij kijken/luisteren kinderen en zeker jongeren ook naar reclameboodschappen die voor volwassenen zijn bedoeld. Hier mag dan wel geweld en antisociaal gedrag in voor komen?! Wat is dan het nut van deze nieuwe regels ...


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:50.

Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.