Kaars doet woonkamer uitbranden op kerstavond
Een eengezinswoning in het Nederlandse Delft heeft gisterenavond grote schade opgelopen nadat een uitslaande brand was ontstaan door een kaars. De bewoonster van het huis probeerde het vuur nog tevergeefs te blussen. De woonkamer brandde daarna volledig uit, niemand raakte gewond.
Alleen thuis De brand brak rond 20.00 uur uit. Het vuur ontstond toen een glazen kaarsenhouder op de salontafel sprong op het moment dat de 48-jarige bewoonster even boven was. Het weggestroomde kaarsvet vatte daarop vlam. De bewoonster, die alleen thuis was, probeerde de vlammen nog te doven met een deken en een jas, maar ook die vlogen in brand. Rookschade Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen al uit de voor- en achterkant van het huis. De brandweer wist het vuur snel te blussen; naastgelegen woningen liepen geen schade op. Van de getroffen woning brandde niet alleen de woonkamer uit, de rest van het huis liep forse rookschade op. De schade wordt geschat op zo'n 90.000 euro. De bewoonster wordt tijdens de kerstdagen opgevangen door een vriendin. (novum/odbs) www.hln.be |
Dat zijn zo van die dingen die je erg vindt, waar je min. bij stilstaat, maar die je nadien eigelijk niet veel meer doen. Totdat je het zelf meemaakt!! Eigenlijk is het wel schokkend dat een vuur zo snel zo erg kan worden!! Ik hoop dat het mij nooit overkomt...
|
Ik hoop dat het niemand overkomt! Het is een geluk dat niemand gewond geraakt is.
|
ik vind het erg dat dit gebeurd, zeker op kerstavond. ik wens het zeker en vast niemad toe!
|
Bij mijn grootmoeder thuis was deze week ook een lapje onder de kaars in brand geschoten. Ze had het nog op tijd gezien en heeft alles nog kunnen blussen, al goed ! Alleen haar mat was een beetje verbrand.
Zo'n ongelukken gebeuren helaas ieder jaar rond deze tijd opnieuw... |
Inderdaad, gelukkig dat er niemand gewond is geraakt! Wij zaten gisteren ook bij familie, gezellig te eten. Er stonden ook kaarsjes op tafel. Mijn klein neefje was met zijn serviette aan het spelen en ineens smeet hij het serviette weg, in de kaars, we hebben gelukkig ook alles op tijd kunnen blussen, maar het wa toch wel even paniek! En mijn neefje heb ik nog nooit zo rustig gezien, volgens mij voelde hij zich wel wat schuldig, en hij zij ook nooit meer met vuur te spelen! Dus de boodschap, pas op met vuur en kaarsen, ... Je kan er niet altijd aan doen dat er zo'n dingen gebeuren, maar voorzichtigheid kan nooit kwaad!
:hbomb: |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:55. |