actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   In de Marge van het Nieuws (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Klein beetje hoop voor witte kerst (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=18661)

Barst 18th December 2007 19:04

Klein beetje hoop voor witte kerst

Klein beetje hoop voor witte kerst

BRUSSEL - De kans op een witte kerst is ook dit jaar weer klein, maar er is nog hoop. Dat stelt weerman Eddy De Mey, die er wel op wijst dat de laatste volledig witte kerst uit 1964 dateert.

'Tot zondag blijft het in ieder geval droog met vriestemperaturen', voorspelt De Mey. 'Daarna treden verschillen op in de computerberekeningen, maar waarschijnlijk is het op kerstavond afgelopen met de vrieskou.'

De neerslag blijft een onzekere factor. Volgens het Europees weermodel in Reading blijft het tot en met kerstdag droog. Het model van Offenbach en de Britse en Amerikaanse computers voorspellen dat er op kerstavond al een regenzone ons land binnendringt.

'De kans op een groene kerst is dus een heel stuk groter dan een witte', concludeert De Mey. 'Maar met nog een hele week voor de boeg mogen we niet wanhopen.'

De weerman waarschuwt wel dat sneeuwval in december niet zo vaak voorkomt als in januari of februari. 'De laatste keer dat heel België op 25 december onder een wit tapijt lag, was in 1964', zegt De Mey. 'Sindsdien zijn er enkel regionaal een paar sneeuwbuien gevallen.'

DSOnline, 18-12-2007 (ivb)

Julie_07 18th December 2007 19:50

Komaan sneeuw...doe u best!
Ik wil nog eens een witte kerst!!

Tinne Schrauwen 18th December 2007 20:26

Ik hoop ook elk jaar op een witte kerst, maar spijtig genoeg is dat in België nog niet vaak het geval geweest. :(

Afwachten is de boodschap!

Stefan 20th December 2007 10:54

Sneeuw

Ik heb zo'n zak van vier liter versnipperd polystreen liggen... Onsmeltbare sneeuw dus... Het zal bij mij wel een beetje een witte kerst zijn :)

Tine Witvrouwen 20th December 2007 17:55

Mag ik jullie erop wijzen dat vandaag mijn dorpje onder het witte sneeuwtapijt lag? Gewéldig... Maar niet voor diegene die door dit weer moeten... Lang leve de sneeuw en laat ons hopen op een witte kerst! Geeft toch nog altijd een specialer gevoel. Lekker romantisch wezen!

steven.ingang 20th December 2007 17:58

hmm

Een witte kerst zou wel leuk zijn. :) Het geeft toch een speciale sfeer he!

BertDierickx1BASO 20th December 2007 18:53

De sneeuw is al op sommige plaatsen aanwezig :) hier in Oosterwijk ligt er toch al een paar centimeter :cool: hopen dat het zo blijft tot de feestdagen!

Natalie Docx 20th December 2007 19:04

Ik hoop er al niet meer op. De sneeuw die vandaag uit de lucht viel waren gewoon bevroren smogdeeltjes volgens de weerman ;).

Lennart 20th December 2007 20:29

Toen ik deze morgen naar school reed kwam ik langs herenthout en daar zag alles al mooi wit van de sneeuw. Ik hoop zeker en vast op een witte kerst.
Zolang er sneeuw is is de winter het tofste seizoen van het jaar.
Zolang er in Oostenrijk sneeuw ligt zal ik al zeer blij zijn want skieën op gras gaat niet zo goed natuurlijk. :D

groetjes lennart

Line_Puimège 20th December 2007 22:37

Dreaming of a white Christmas

De zogezegde sneeuwvlokjes die er vandaag zijn gevallen waren inderdaad gewoonweg smogdeeltjes die naar beneden kwamen gedwarreld. Ik hoop elk jaar op een witte kerst, maar elk jaar begin ik de hoop meer en meer te verliezen. Ons milieu is gewoon zo verpest dat het niet meer gaat. Waarschijnlijk gaat het weer gewoon regenen met kerst, aangezien de temperaturen terug gaan stijgen.
Dan maar hopen op sneeuw in januari en februari zeker?

:wave:

Jo Dries 24th December 2007 19:29

Ik denk ook dat het klimaat naar de kl**** is. We zullen er in de loop van de volgende jaren alleen nog maar meer problemen door krijgen, denk ik.

Jo Dries 24th December 2007 21:12

maandag 24 december 2007
Geen witte kerst

Na de winterprik van vorige week is het kwik opnieuw boven het vriespunt geklommen. Het wordt ook dit jaar geen witte, maar een groene kerst. Op wat licht gedruppel na in de vroege ochtend, is het overwegend droog.

Vandaag is het in de voormiddag meestal zwaar bewolkt tot betrokken in het overgrote deel van het land. In de loop van de namiddag komen er geleidelijk aan opklaringen voor.

De maxima schommelen landelijk tussen 2 en 4 graden. Er staat een meestal zwakke, aan zee soms matige wind uit het zuiden. Vannacht is het overwegend droog bij een afwisseling van wolkenvelden en (soms brede) opklaringen. In Vlaanderen daalt het kwik tot in de buurt van het vriespunt, in de Ardennen wordt het kouder en gaat het nog licht vriezen. sdg

www.standaard.be

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:56.