![]() |
pirates of the caribbean 3
Ik ben gisteren met een aantal klasgenoten van wie ik jullie de naam niet ga onthouden: Tuur, Sepp en Jeffrey (a.k.a. de Pene), Pirates Of The Caribbean 3 gaan bekijken in Metropolis.
Daar ik de tweede film van de trilogie niet gezien heb kon ik niet altijd even goed volgen, maar ik zal mijn best doen om een korte bespreking te plaatsen. Dit zal in een paar zinnen gebeuren, want ik merk op dat ik niet goed kan verwoorden wat er in de film gebeurd is en waar hij nu precies om draait. Als u als kritisch lezer wijzigen wilt aanbrengen is dat uw volste recht. De film draait nog steeds om captain Jack, die teruggekeerd is uit het dodenrijk. Hij stelt een nieuwe bemanning samen waaronder miss Swann, Will en hun entourage. Het doel in de film is dat de 9 zilverlingen samengebracht worden om de één of de andere reden die mij precies ontgaan is. Om dit klaar te spelen word er ontzettend veel gevochten. De man met de tentakels, wiens naam mij even ontglipt, leeft nog steeds door zonder hart. Zijn hart is nog opgesloten in de kist. Jack sparrow krijgt op een gegeven moment de kist in handen en er ontstaat een gevecht tussen de twee. De film is prachtig in elkaar gestoken wat de montage betreft. Het verhaal is soms moeilijker te volgen omdat er veel verschillende verhaallijnen door elkaar lopen. De film eindigt met een vechtscene tussen boten die in een draaikolk terecht komen. Dit is een knap staaltje montage en verdient zeker een vermelding in mijn bespreking. :champa: Ik weet dat dit niet dé ultieme filmbespreking is, maar ik heb niet echt naar de film gekeken met de gedachte er achteraf een bespreking van te maken. Daardoor zijn veel dingen mij ontgaan. het is ook wel zo dat we na de film nog 'iets gaan drinken zijn' :drunk: wat misschien ook mede een rol gespeeld heeft bij het feit dat ik niet meer zo goed kan verwoorden wat de film precies inhield. Mijn excuses hiervoor, groeten, Jef P.S.: Voor diegenen die de film nog gaan zien. Blijf in de zaal zitten tot na de aftitteling (die minstens 10 minuten duurt :sleep: ) want daarna volgt nog een klein stukje film dat niet echt van belang is, maar wel fijn is om nog even mee te pikken. |
De negen zilverlingen moesten samengebracht worden zodat de 9 piratenkapiteins de zeegodin Calypso konden bevrijden uit haar sterfelijke lichaam. Ze hebben haar hulp nodig om Becket tegen te houden die goed op weg is om alle piraten naar de overkant te helpen.
Het is niet zo dat er veel verschillende verhaallijnen zijn - het is namelijk één vrij rechtlijnige verhaallijn. Wat jij volgens mij bedoelt zijn de intriges die tussen de verschillende personages gaande zijn. Ze hebben stuk voor stuk een verborgen agenda en voor het uitvoeren van hun plannen worden er nogal eens wat personages 'double-crossed' of vanachter in hun rug gestoken (vnl figuurlijk :rolleyes: ). Die verborgen agenda zou je kunnen zien als een aparte verhaallijn, maar ik vind ze daarvoor te klein. Je komt namelijk pas op het einde te weten wat nu ieders plannen zijn. Vandaar ook dat de film in het begin nogal moeilijk te volgen is, er gebeuren veel dingen die niet veel steek lijken te houden in het begin, maar op het einde allemaal verklaard worden. Ik vond het een superfilm! Ze hebben de losse eindjes uit de vorige film netjes aan elkaar geknoopt en nog enkele leuke elementen toegevoegd. Visueel is het volgens mij het grootste spektakel dat ik al gezien heb. Prachtige decors, special effects, vechtscènes enz. Er is enigszins ruimte voor nog een vervolg en er wordt dan ook duchtig gespeculeerd dat dit er zal komen, maar persoonlijk heb ik daar mijn twijfels over. Volgens mij is de betreffende scène er eerder in gestopt om te laten zien dat de avonturen ook gewoon verdergaan zonder ons. Een aanrader! Wel enkel als je de voorgaande films ook gezien hebt. Wie gaat overigens naar het laatste deel in een trilogie zien zonder de voorgaande delen (of één ervan) gezien te hebben :shocked: ;) |
Heyla => GEVAARLIJKE MENSEN! Ik moet die nog wel bekijken eh (na examens)! Bijna had ik hier beginnen lezen! :doh:
|
Er staan geen spoilers Bart ;)
Dat Becket alle piraten wil uitmoorden zie je al in de beginscène, so no worries! En de dingen die Jef noemt zouden enigszins spoilers kunnen zijn, ware het niet dat je dat ook al in de trailer allemaal ziet. |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:08. |