actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Just Comments... (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Vrouw overleden na wedstrijd water drinken (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=12641)

wim leenaerts 14th January 2007 14:53

Vrouw overleden na wedstrijd water drinken

Vrouw overleden na wedstrijd water drinken

SACRAMENTO - In het Californische Sacramento is een 28-jarige vrouw overleden na een door een radiostation uitgeschreven wedstrijd water drinken, waarbij het de bedoeling was zoveel mogelijk water te drinken zonder te plassen.
De deelnemers konden een Nintendospel winnen. De vrouw werd uren na de wedstrijd dood in haar huis aangetroffen. Medisch onderzoek duidt op een watervergiftiging. Hoeveel water de vrouw heeft gedronken, is niet bekend. Ze laat drie kinderen achter. De wedstrijd werd door iemand anders gewonnen.

Bron: www.destandaard.be

Ik wist niet eens dat dit kon :shocked:
Doet wel 2x nadenken hoop ik voor de opdrachten voor de volgende doop...
Onschuldig ogende dingen kunnen soms wrede, onverwachte gevolgen hebben...

Dennis Broos 2nd February 2007 13:00

Ja ik had hier al eens iets over gehoord: als je meer dan 2 à 3 liter water na elkaar opdrinkt dan kan je sterven, niet voor niets dat ik na 1,5 liter al buikpijn had :doh: vreemde dood vreemde dood!!!

pino 6th February 2007 11:59

Ik snap niet dat het radiostation in kwestie niet beter nadenkt over de wedstrijd en eventuele gevolgen of neveneffecten ervan opzoekt. Want ik denk dat de meeste mensen toch wel weten, wat er kan gebeuren als je teveel water drinkt

bas van gorp 7th February 2007 16:40

Aiai...

Sorry, maar ik vind dat het radiostation weinig schuld treft! Vragen zij dan om je dood te drinken? En dat voor een dom nintendospel!
Echt dom vind ik dat!
Groetjes Bas

wim leenaerts 8th February 2007 10:50

Citaat:
Orgineel gepost door bas van gorp
Vragen zij dan om je dood te drinken?

In tegenstelling tot wat Pino beweert, zijn er volgens mij niet veel mensen die weten dat je je kan dood drinken aan water. Ik wist het ook niet. Dus ja, ik vind dat het radiostation schuld treft door niet op voorhand op de eventuele gevaren te wijzen.

koenmaes8 8th February 2007 16:36

wedstrijd

Sorry, maar ik kan me toch het beste vinden in de mening van Bas. Waarom zou het radiostation hier nu schuld aan treffen? En de mening van Dennis kan ik ook niet volgen 2 tot 3 liter water en dan dood? Dan had ik al lang dood moeten zijn van bier... :) :) :)

MinkeVanHoof 8th February 2007 18:07

Als je ongeveer 5-6 liter water op een dag drinkt dan is dat zeer ongezond. Je droogt namelijk uit en je nieren kunnen die hoeveelheid niet meer aan.
Was het voor een nintendospel of voor de nieuwe nintendo Wii? Dat lijkt me veel logischer, die zijn schaars op de moment en zeer fun ;) plus die zijn net iets duurder dan een spel op zich. Mensen doen zotte dingen soms, maar wie hier de schuld zou treffen is iets waar je lang kan over discussieren...

Ann Van der Flaas 8th February 2007 22:04

Logisch?

Op zich is het wel heel logisch hoor, alleen, mensen denken er zo niet over na. Als je een stervende plant water geeft, herleeft die, waarom? Wel, omdat hij al het water in zijn cellen opneemt en daardoor terug een 'stevige' indruk geeft.
Wat gebeurt er als je een mens massa's laat drinken, zonder naar het toilet te gaan? Idd, neemt water op in cellen en zwelt enorm op. Cellen hebben een grens... en barsen open als je hierover gaat...

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:50.