Belg voelt zich overspoeld door informatie
Belg voelt zich overspoeld door informatie
BRUSSEL - Veertig procent van de Belgen voelen zich overspoeld door een overweldigende hoeveelheid aan informatie. Dat blijkt uit onderzoek naar de informatiebehoefte bij meer dan 2.000 Belgen en Nederlanders. Uit het onderzoek van Living Tomorrow en InSites Consulting blijkt dat Belgen zich het sterkst interesseren voor verkeersinformatie, milieu en gezondheid. Voor een Nederlander staat informatie over gezondheid op de eerste plaats, gevolgd door verkeer, economie en werk. Zowel de Belg als de Nederlander grijpt voor informatie als eerste naar het internet. Tegelijk stelt meer dan vier op de vijf vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de informatie. Zij zouden een betrouwbaarheidsindicator bij zoekresultaten van zoekmachines op prijs stellen. Ongeveer 30 procent van de ondervraagden kan zich vinden in een digitale krant met alleen nieuwsfeiten die hen persoonlijk boeien. Als zo'n krant zou bestaan, zou een kwart van de Belgen die traditionele krant links laten liggen. De meesten zijn bereid meer te betalen voor een gepersonaliseerde krant. Van alle ondervraagde Belgen vindt 54 procent dat in kranten veel informatie staat die hen vrijwel niet interesseert. In totaal bevroegen Living Tomorrow en InSites Consulting via een on line vragenlijst begin mei 1.051 Belgen en 1.033 Nederlanders van 18 tot 64 jaar. Blog DS, 18-07-2006 (kld) |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:26. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.