actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Cultureel-maatschappelijk (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Man die seks had met honden riskeert verbod op houden van dieren (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=9869)

Jelle thijs 14th June 2006 22:39

Man die seks had met honden riskeert verbod op houden van dieren
 
Man die seks had met honden riskeert verbod op houden van dieren

Voor het Antwerpse hof van beroep is woensdag een 37-jarige man uit Genk verschenen die tussen 1997 en 1999 met tientallen honden seks had.
De dieren verbleven in het asiel van Genk waar hij als vrijwilliger werkte. Onder de schuilnaam 'Freki' verspreidde hij duizenden foto's van de bestialiteiten via het internet. De rechtbank in Tongeren veroordeelde hem in februari tot een gevangenisstraf van drie maanden met uitstel en een boete van 500 euro wegens "het maken en verspreiden van onzedige prenten". Voor inbreuken op artikel 1 van de dierenwelzijnwet werd hij echter vrijgesproken omdat hij volgens de rechter nooit het opzet had de dieren fysieke of psychische letsels toe te brengen. Advocaat-generaal Marc Van der Straeten vroeg het hof woensdag om die feiten te heromschrijven en baseerde zich op artikel 4 van dezelfde wet. Dat stelt dat iedere persoon die een dier houdt daar goed voor moet zorgen. "De bevrediging van zijn bestiale liederlijke lusten druist daar radicaal tegen in", verklaarde hij. "Alleen een perverse geest denkt daar anders over." Hij vroeg het hof om de opgelegde straf te bevestigen, maar vorderde tevens een levenslang verbod op het houden van zoogdieren. Dierenrechtenorganisatie Gaia, die zich burgerlijke partij had gesteld, vroeg het hof om een duidelijk signaal te geven dat dergelijke praktijken niet door de beugel kunnen. Advocaat Johan Verstraeten verwees daarbij nog eens naar enkele uitspraken die de beklaagde tijdens het onderzoek gemaakt had. Zo beweerde hij ten stelligste dat de dieren zelf het initiatief hadden genomen en dat hij hen het seksuele genot gegund had, waar ze anders van verstoken waren gebleven. De verdediging vroeg het hof om een opschorting voor het verspreiden van de foto's. De advocaat ging voor de inbreuken op de dierenwelzijnwet voor de vrijspraak. Het openbaar ministerie stelde wel dat de man als verzorger verantwoordelijk was voor het welzijn van de dieren.

HBVL

Kevin De Roover 14th June 2006 22:57

man, man, man in wat voor een wereld leven we. Je moet volgens mij toch al wel heel ziekelijk zijn om 1) het te doen en 2) te beweren dat de dieren initiatief namen. Ik denk dan ook persoonlijk dat deze man psychische begeleiding nodig heeft en dat het inderdaad niet onverstandig is hem uit de buurt van dieren te houden. Dit om de kat niet bij de melk te zetten.

wim leenaerts 15th June 2006 09:11

Citaat:
Orgineel gepost door Kevin De Roover
Dit om de kat niet bij de melk te zetten.

Het ging over honden hé Kevin ;)

Die man moet zich nu toch ongelooflijk schamen. Iedereen die hem kent gaat hem nu toch met andere ogen bekijken :shocked:
De beesten namen het initiatief en hij gunde hen het seksuele genot waar ze anders van verstoken waren geweest... Hij kan het wel mooi zeggen. Ziek...
Met initiatief nemen doelde hij wss op het feit dat die beesten constant op zijn been zaten te, euhm, rijden :rolleyes:

Jelle Van loon 15th June 2006 10:11

sick!
 
MM...inderdaad, maar euhm...onzen hond doet da soms ook, ofnee, hij deed da vroeger soms ook (nu is em te vet om zichzelf op te heffen :p ), en ik moet zeggen dat dat alles behalve aantrekkelijk is! :shocked: Nee echt, dit is gewoon ziek! Walgelijk! En dan nog foto's verspreiden ook, wou hij dan z'n "veroveringen" aan iedereen tonen ofzo?? Of z'n goed hart omdat hij hen hun 'pleziertjes' gunde... :confused: :eek:

Jelle thijs 15th June 2006 13:46

ik zie het toch niet zitten om dit te doen met mijn hondje.
En neen ook niet als hij het initiatief neemt!
Btw, een dier een pleziertje gunnen, is het niet zo dat enkel de mens seks heeft enkel en alleen voor het genot?

wim leenaerts 15th June 2006 13:52

Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
Btw, een dier een pleziertje gunnen, is het niet zo dat enkel de mens seks heeft enkel en alleen voor het genot?

De mens en dolfijnen ;)
Naar het schijnt hé, maar ik vraag me toch af hoe die wetenschappers dát 'ontdekt' hebben :rolleyes:

Jelle thijs 16th June 2006 20:46

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
ik vraag me toch af hoe die wetenschappers dát 'ontdekt' hebben :rolleyes:


Die hebbe daar ne man uit Genk voor ingehuurd naar het schijnt!

btw barst heeft deze post mij een extra puntje opgelevert? ;)

Barst 16th June 2006 21:21

Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
btw barst heeft deze post mij een extra puntje opgelevert? ;)

Ah nee! Jij kan dat niet geweest zijn, aangezien in jouw posts constant de loftrompet over Hasselt wordt afgestoken... :D
Maar ik val wel op dasspelden... ;)

Jelle thijs 16th June 2006 23:22

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Ah nee! Jij kan dat niet geweest zijn, aangezien in jouw posts constant de loftrompet over Hasselt wordt afgestoken... :D ;)


Niet vergeten dat ik in genk geboren ben :D

wim leenaerts 17th June 2006 10:56

Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
btw barst heeft deze post mij een extra puntje opgelevert? ;)

Een post met een d/t-fout in? Dat zou me sterk verbazen :D :p

Jelle thijs 17th June 2006 10:59

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Een post met een d/t-fout in? Dat zou me sterk verbazen :D :p


De dag van een MONDELING examen RZL let ik niet zo op schrijffouten ;) :D


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:50.

Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.