actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Polls (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=135)
-   -   Wie wordt wereldkampioen voetbal? (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=9793)

Barst 9th June 2006 22:17

Wie wordt wereldkampioen voetbal?

Wie wint het WK-voetbal 2006 in Duitsland?

Barst 9th June 2006 22:33

Geluk speelt nauwelijks rol bij titelstrijd

Slechts een kleine groep landen maakt kans op de wereldtitel, met Brazilië als de topfavoriet. De overige deelnemers moeten hopen, bidden en dromen dat ze ver komen.

Hamburg, 9 juni. Brazilië en Trinidad en Tobago. Sportief gezien is het contrast tussen deze twee ploegen op het WK in Duitsland het grootst. De ‘Goddelijke Kanaries’ veroverden vijf keer de wereldtitel. De ploeg van bondscoach Carlos Alberto Parreira begint als dé topfavoriet aan de eindronde. Alles behalve de hoofdprijs zal in het voetbalgekke Zuid-Amerikaanse land als een nederlaag worden beschouwd. The Soca Warriors maken daarentegen als kleinste land ooit hun debuut op het hoogste internationale podium.

De formatie van Leo Beenhakker voelde zich eigenlijk al wereldkampioen toen in november kwalificatie tegen Bahrein werd afgedwongen. Voor de voetbaldwerg zullen zelfs kleine nederlagen als overwinningen gelden.

Volgens Beenhakker, die in 1990 als bondscoach van Oranje als favoriet aan het WK begon, zijn de 32 deelnemende landen in twee categorieën te verdelen. Acht ploegen beginnen daadwerkelijk aan het toernooi met het idee dat een eerste plaats mogelijk is. De overige 24 landen moeten hopen, bidden en dromen dat ze zo lang mogelijk in het toernooi blijven. Het feit dat slechts zeven landen wereldkampioen zijn geweest bewijst dat de geluksfactor een kleine rol speelt. Zo durft een Brits wedkantoor het moeiteloos aan om eindzeges van landen als Costa Rica, Angola en Togo te belonen met honderden keren de inzet.

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt de wereldkampioen van 2006 uit het rijtje Brazilië, Duitsland, Engeland, Argentinië, Italië, Frankrijk, Nederland en Spanje. Op de ploeg van bondscoach Marco van Basten na behoorden alle overige landen vier jaar geleden ook tot de kanshebbers voor de wereldbeker.

Maar tijdens dat laatste WK werd vooral voor Frankrijk en Argentinië op pijnlijke wijze duidelijk hoe weinig een favorietenrol waard kan zijn. Scherper dan ooit tevoren kwam naar voren dat de zware programma’s van de voetbalprofs hun tol eisten. De ‘Haantjes’ dachten in Azië hun wereldtitel te kunnen verdedigen, maar de kampioenen van 1998 maakten een uitgebluste indruk en vlogen er al in de eerste ronde uit. De Argentijnen bleken eveneens te lang te hebben vertrouwd op ouder wordende vedetten. Na de drie groepswedstrijden mochten ook zij naar huis.

Daar waar de Fransen dertigers als Zinedine Zidane, Lilian Thuram en Claude Makélélé opnieuw meenemen naar Duitsland, laat de Argentijnse bondscoach José Pekerman spelers als Sebastian Veron en Javier Zanetti thuis. Met een ploeg gebouwd rondom de slowmotion spelverdeler Juan Roman Riquelme en de inbreng van wonderkind Lionel Messie, hopen de blauwwitten net één stapje verder te komen dan in de Confederations Cup van vorig jaar. Toen werd in de finale kansloos verloren van Brazilië dat moeiteloos drie topelftallen had kunnen formeren.

Dat kan de wereldkampioen nog altijd. Weliswaar kampt Ronaldo met een griepje, maar met vervangers als Adriano en Robinho achter de hand maakt de bondscoach zich weinig zorgen.

Daarentegen hebben de serieuze uitdagers op de dag dat het toernooi begint problemen. Zo mist Duitsland vanavond Michael Ballack, kan Engeland voorlopig niet beschikken over Wayne Rooney, zag Frankrijk spits Djibril Cissé afhaken, moeten de Italianen het waarschijnlijk zonder Gennaro Gattuso, Alessandro Nesta en Gianlucca Zambrotta doen en hebben de Nederlander Rafael van der Vaart en de Argentijn Lionel Messie al maanden geen echte wedstrijd meer gespeeld.

Zo lijken de grootste tegenstanders van Brazilië dit toernooi de Brazilianen zelf te zijn. De grote vraag is of de vedetten zich houden aan de gouden regel: ‘Er is altijd één ding groter dan de beste speler: het Braziliaanse shirt.’ De bondscoach laat zijn spelers niet voor niets voor ieder duel in de kleedkamer een kring vormen waarna iedereen hardop het ‘Onze Vader’ in het Portugees opzegt. Ook na ieder duel tonen de voetballers met het dansen en zingen van de samba hun saamhorigheid. Wat dat laatste betreft is er een overeenkomst met de voetballers uit Trinidad en Tobago. Het verschil is dat de Soca Warriors in Duitsland iedere dag carnaval vieren – ongeacht de uitslagen van hun wedstrijden.

NRC, 09 juni 2006

wim leenaerts 10th June 2006 11:22

De Lakers!
Definitely :cool:

bram willems 10th June 2006 12:35

Brazilië is dus duidelijk topfavoriet. Maar volgens mij zal veel afhangen wat er in "de groep des doods" gebeurt. Gaat er met Argentinië of Nederland direct een favoriet uit???
Volgens mij is de kans niet onbestaande en dan zou Ivoorkust wel eens de scherprechter van het tornooi kunnen worden. Ze hebben een zeer goede ploeg met onder andere Drogba, Arouna(of hoe je het ook schrijft...), Kalou,...
Zo'n ploeg kan altijd voor verassingen zorgen. Ik denk dus dat de ploeg die hier groepswinnaar wordt wel eens heel ver zou kunnen komen omdat ze toch van in het begin ook op een hoog niveau gaan moeten spelen. Met dit in het achterhoofd en kijkende naar de sterkte van de selectie zet ik mijn geld op Argentinië of Nederland in de finale tegen Brazilië :D

BTW: Ik hoop op Nederland, kunnen we gaan feesten in Eindhoven! Hup Holland hup

judithgielens 10th June 2006 18:07

4 jaar gelden was ik een hevige supporter van Nederland. Dat mijn vader een Nederlander is, zal hier ook wel wat mee te maken hebben zeker? :D
Ik denk dat ik hier dit jaar toch gewoon bij blijf, om ervoor te supporteren dan!

Wie er wint: ik zou het niet weten! want vrouwen kennen nu eenmaal niets van voetbal :D

BTW: waar ergens ter wereld ligt Trinidad & Tobago???????????:confused:

Wouter 10th June 2006 20:15

2 jaar geleden voor het EK waarschijnlijk, want vier jaar geleden in Korea was oranje er niet bij. De Belgen wel, en wij maar lachen met de Nederlanders. Boontje komt om z'n loontje zeker... Spijtig, want we behoorden tot een kleine zeer selecte groep van landen die kon zeggen dat we de afgelopen 5 (geloof ik) WK's aanwezig waren.

Barst 10th June 2006 23:09

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Spijtig, want we behoorden tot een kleine zeer selecte groep van landen die kon zeggen dat we de afgelopen 5 (geloof ik) WK's aanwezig waren.

Eerste keer sinds 1978 dat w'er niet bij zijn :( ... maakt dus 6! ;)
+ :lol: zondag: Nederland speelt tegen een land dat niet eens meer bestaat: Servië-Montenegro. :shocked: Benieuwd of de Hollanders kaas zullen gegeten hebben van deze Ghost-Appearance... :D

bram willems 11th June 2006 12:40

ik denk dat dit er niet echt veel mee te maken gaat hebben...
samenstelling van het team: 22(denk ik) Serviërs en 1 Montenegrijn

judithgielens 11th June 2006 12:57

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
2 jaar geleden voor het EK waarschijnlijk, want vier jaar geleden in Korea was oranje er niet bij. .

Inderdaad!excusues, twas zelfs nog vroeger: EURO2000!

Barst 11th June 2006 15:06

Citaat:
Orgineel gepost door bram willems
22(denk ik) Serviërs en 1 Montenegrijn

Is wel de keeper...!! :D

bram willems 11th June 2006 21:54

dat zou inderdaad wel eens de doorslaggevende factor kunnen zijn dan...
Misschien referendum houden binnen spelersgroep over positie van die keeper...

Wouter 11th June 2006 23:05

'k Ben benieuwd hoe de Verenigde Staten het gaan doen.. Sinds '94 blijven die boomen

Jelle thijs 12th June 2006 14:31

Ruzie in Zweedse ploeg tussen Ljungberg en Mellberg

Ruzie in Zweedse ploeg tussen Ljungberg en Mellberg

In de kleedkamer van de Zweedse nationale ploeg is zaterdag, na afloop van het teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen Trinidad & Tobago, een fikse ruzie ontstaan.

Aanvoerder Olof Mellberg en sterspeler Fredrik Ljungberg gingen flink tegen elkaar tekeer, wist de Zweedse pers maandag te vertellen. Het was "een korte maar stevige ruzie", vertelde de woordvoerder van de selectie aan het persagentschap TT. Ljungberg zou zijn ongenoegen hebben geuit over het spel van zijn ploeg en de lange ballen van de verdediging, vooral die van Mellberg.

Tijdens het WK van 2002 kwam het op training al eens tot een handgemeen tussen beide mannen na een drieste tackle van Mellberg. Er was toen hulp nodig van de ploegmaats om beide kemphanen uit elkaar te houden.

bron: HBVL

hans 12th June 2006 18:31

Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
[B]
In de kleedkamer van de Zweedse nationale ploeg is zaterdag, na afloop van het teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen Trinidad & Tobago, een fikse ruzie ontstaan.

Inderdaad, een ZEER teleurstellend Zweden. Als ze op dit niveau blijven spelen, worden ze eruit geknikkerd ondanks de voorgaande grootspraak van de trainer.

Ik kijk uit naar Portugal, en denk dat deze ploeg het ver kan schoppen :D

Jelle thijs 12th June 2006 19:10

Doe Senegal eig'k mee? De ploeg die vorig seizoen zo goe speelde. Nee zeker eh?

Jelle thijs 12th June 2006 19:12

Citaat:
vorig seizoen zo goe speelde. ?

Vorig WK uiteraard ;)

bram willems 12th June 2006 21:39

Senegal isser niet bij

en wat Portugal betreft: Mij nog aan geen enkele ploeg zo geërgerd als aan Portugal....

Jelle thijs 13th June 2006 10:40

Ik vind dat die poll wel bewijst dat er veel voetbalkenners zijn op de KHK!
Wel stemmen voor T&T maar geen voor Spanje!
Lang leven de voetballogica :d

hans 13th June 2006 15:34

Citaat:
en wat Portugal betreft: Mij nog aan geen enkele ploeg zo geërgerd als aan Portugal....

Vind je? Dan mag je mij wel eens vertellen vanwaar die ergernis komt :D
Ze hebben niet voluit gespeeld, maar dat was ook niet echt nodig dus. En ze zijn niet de enigste ploeg die niet voluit zijn gegaan omdat het niet echt moest dus dit mag zeker geen reden tot ergernis zijn :p

Dus ben ik zeer benieuwd naar je argumentatie Bram. ;)

Jelle thijs 13th June 2006 15:40

Citaat:
Orgineel gepost door hans
Ze hebben niet voluit gespeeld, maar dat was ook niet echt nodig dus. En ze zijn niet de enigste ploeg die niet voluit zijn gegaan omdat het niet echt moest dus dit mag zeker geen reden tot ergernis zijn :p

Misschien omdat Meneer Blatter in zijn speech voor het WK zei:"Ik wil een WK met GOED VOETBAL, VEEL GOALS en zonder elleboogstoten"

Dus 1 Portugal had niet geluisterd naar de grote baas van de FIFA
2 dit was nauwelijks de ontspanning die een hardwerkende student verdiend
3 Welke zichzelf respecterende trainer haalt het in zijn kop om Christiano Ronaldo te wisselen voor een verdedigende middevelder als het maar 1-0 staat!!??

En ik ben er zeker van dat Bram dit lijstje nog meer kan aanvullen

Dus...

Groetjes

kristofdebruyn 13th June 2006 15:54

Engeland wereldkampioen

Volgens mij wordt het verassend volgens sommige Engeland. Van Brazilië wordt er te veel verwacht, Frankrijk en Spanje zijn niet sterk genoeg. DUS wordt het Engeland die wereldkampioen wordt. Misschien is er ook nog een kleine kans op Duitsland maar dan moet de verdediging bijgeschaafd worden.

hans 13th June 2006 16:58

Ik wil niet de cynicus uithangen, maar trust me when I say: Ik kan jouw lijstje op een hele boel andere ploegen toepassen hoor. :p

Maar ik kan je volgen wanneer je zegt dat het niet echt spektakel was, maar er is tenminste één goal gevallen en bij zeldzame momenten als ze gas gaven kwam het mooie voetbal naar boven. Dat is meer dan ik in een aantal andere matchen gezien heb.

bram willems 13th June 2006 17:43

vond Portugal gewoon nonchalant en hautain spelen.
Vond het echt spijtig dat ze niet op hun bek kregen(en begrijp met niet verkeerd: ik zie Portugal normaal heel graag voetballen en ben een enorma fan van onder andere cristiano ronaldo(Man. U :D ))
Maar het was gewoon zo een air van kijk wij doen geen moeite en wij winnen toch...
En niet voluit gaan... Tegen deze tegenstander moet je niet voluit gaan voor het verschil te maken, als ze gewoon inzet hadden getoond hadden ze misschien met 4-5 - 0 gewonne....

Vervangingen onder de wedstrijden waren ook ronduit belachelijk... zoals inderdaad Cristiano Ronaldo..

En het kan zijn dat vele andere ploegen ook zo spelen maar ik heb dit wk nog geen enkele ploeg met zo weinig inzet zien spelen op dit wk... Ik bedoel het is het Wk en je mag voor je land spelen? wat moet je meer hebben om een beetje inzet te tonen?

bram willems 13th June 2006 21:35

Frankrijk deed mij spijtig genoeg iets te veel denken aan Portugal... Zelfs zidane :mad: :(

Citaat:
Volgens mij wordt het verassend volgens sommige Engeland. Van Brazilië wordt er te veel verwacht, Frankrijk en Spanje zijn niet sterk genoeg. DUS wordt het Engeland die wereldkampioen wordt

Frankrijk: ligt aan de bondscoach dat ze niet sterk genoeg zijn... Guily thuis laten, wiltord op die positie laten spelen(komt te kort), geen Trezeguet op het veld of inbrengen als je moet scoren... Geen Anelka in de selectie(kan mss wel eens voor het verschil zorgen)
Spanje: Hebben volgens mij toch wel ongeveer een even goede ploeg als England en hebben voor één van de eerste keer het voordeel dat er spelers zijn die stilletjesaan komen piepen op een beslissende positie(xavi, Iniesta) dit was wat ze mankeerden de laatste jaren... Spanje kan mss wel eens de verassing worden maar het probleem is gekend: ze presteren niet op tornooien al hebben ze er de spelers voor(Raul, Torres, Casillas,...)

Jelle thijs 14th June 2006 16:29

Citaat:
ze presteren niet op tornooien al hebben ze er de spelers voor(Raul, Torres, Casillas,...)

En dan laten ze Raul op de bank starten!

Kroatië had gisteren trouwens een punt verdiend!

Barst 14th June 2006 19:06

Citaat:
Kroatië had gisteren trouwens een punt verdiend!

Ge moogt gerust zijn! Die zien we gegarandeerd terug in de tweede ronde als ze zo blijven spelen! :)

Citaat:
En dan laten ze Raul op de bank starten!

Duidelijk een luxeprobleem dus gezien de kwaliteit van het door de Spanjolen vertoonde voetbal! Wil iemand bijgevolg hier dringend die 'nul' bij Spanje weghalen (ik heb nl. al gestemd!)?? :rolleyes:

Jelle thijs 14th June 2006 21:11

Citaat:
Duidelijk een luxeprobleem dus gezien de kwaliteit van het door de Spanjolen vertoonde voetbal! Wil iemand bijgevolg hier dringend die 'nul' bij Spanje weghalen (ik heb nl. al gestemd!)?? :rolleyes:

Zoals ik eerder al zei: de kennis van voetbal op de KHK is groot! wel stemmen voor T&T en geen voor Spanje: lang leve de voetballogica ;) :D :confused:

bram willems 14th June 2006 22:28

Spanje was eel sterk...
Hebben bij mij de beste indruk nagelaten tot dusver(en tegen een normaal gezien toch niet zo een zwak team)
Raul op de bank... Presteert al een heel seizoen niet super(kwetsure in november etc.)
En Torres is gewoon outstanding, ik denk dat hij bij elke ploeg op dit wk zou spelen...
En Villa... Mja scoort aan de lopende band de laatste tijd en scoorde ook nu 2 keer dus weinig kritiek op mogelijk...

Conclusie: Spanje imponeert en is favoriet als ze zo blijven spelen...

over luxeprobleem: Iniesta, jaoquin, Vicente, Reina,... op de bank :shocked:

bram willems 15th June 2006 11:16

voetbal speel je met 11 tegen 11, 2x 45 minuten en op het einde winnen de Duitsers.... Toch nog een voetbalwaarheid??? :confused:
BTW: was wel verdiend hoor

Jelle thijs 15th June 2006 14:43

Ik heb na de eerste helft TV afgezet. Vond het ma een saai match. Zeker na kroatië-Brazilië.
Aangezien ik enkel naar de wedstrijd van 9uur kijk, heb ik Spanje niet gezien :(

bram willems 16th June 2006 10:37

Ecuador naar de tweede ronde....Eerste verassing is een feit :)
Ze kunnen dus ook winnen als er lager dan 2000 meter hoogte wordt gevoetbald.... :D

Jelle thijs 16th June 2006 14:32

Is ook logisch: voor op een grote hoogte te voetballen, heb je een betere conditie nodig! Dus snap ik dat hoogte verhaal niet echt goed.
Ach jah!

Tjechië ook gewonnen! Spanning alom in die match. Mooie goal trouwens!

Stephanie 16th June 2006 15:20

Niet zo'n goed nieuws voor de fans van Ronaldo

Fitter worden of niet spelen: da's de duidelijke boodschap van de Braziliaanse bondscoach Carlos Alberto Parreira voor Ronaldo. Parreira verklaarde vanochtend zijn twijfels te hebben over het zorgenkind van Real Madrid. "Op dit toernooi is slechts plaats voor topfitte spelers, die snel denken en handelen. Ronaldo is dat niet op dit moment. Tegen Australië bekijken we hoe het met hem gaat. Eventueel zullen we niet nalaten maatregelen te nemen."

Volgens teamarts José Luiz Runco hebben Ronaldo's lichamelijke klachten mogelijk een psychische achtergrond. Ronaldo liet zich donderdag nog eens uitgebreid onderzoeken in een ziekenhuis in Frankfurt, omdat hij zich niet goed voelde. Volgens betrokkenen werd zelfs zijn schedel doorgelicht, om te kijken of er geen tumor zat. Er bleek echter niets aan de hand met de topschutter van weleer. Vandaar dat arts Runco de mogelijkheid van een overdaad aan stress niet wilde uitsluiten.

Ronaldo zelf lijkt er zich niks van aan te trekken: "Ik zie geen reden voor twijfel. Het team staat achter mij en ik sta achter het team. Iedereen steunt mij. Toch verwacht ik geen uitzonderingspositie. Dat hoeft ook niet. Ik ben er van overtuigd dat ik de komende wedstrijd beter zal spelen."

We zullen dus moeten afwachten tot zondag (18/6) - 18u tegen Australië wat Ronaldo ervan bakt... ;)

Timothy.Dils 16th June 2006 20:03

wk

laten we eerlijk zijn, er zijn maar twee kanshebbers. Argentinië omdat Lionel Messi terug is, en voor de rest een verdomd sterk team hebben op het veld staan, vandaag nog maar eens bewezen (6-0).
De andere favoriet is en blijft brazilie. als zij elkaar niet tegenkomen voor de finale wordt dat volgens mij de finale. 1 van die twee ploegen speelt sowieso de finale. En alhoewel Brazilie nog niet veel heeft laten zien, vermoed ik dat ze zich inhouden voor de mogelijke confrontatie in de tweede ronde met Italië.

Ik moet toch wel effe vermelden dat ik fantastisch vond hoe het volk uit zijn dak ging toen in 75ste minuut Lionel Messi (na blessure) eindelijk het veld op kwam. De fans riepen zijn naam gans de match en wat deed ie direct een assist en een goal! Hij heeft volgens mij meeste kans om de man van het WK te worden!

Timothy.Dils 16th June 2006 20:07

WK voetbal

Zidane is te oud,
Nederland is te arrogant om ver te geraken en als ze vanavond niet winnen sjot argentinië ze er uit,
Engeland en Duitsland leuk, maar niet genoeg om een WK te winnen,
dus blijf erbij Argentinië of Brazilië. maar vermoed eerder Argentinië, het is de enige ploeg die mij tot nu toe bekoord heeft en deftig!

Jelle thijs 16th June 2006 21:38

Citaat:
Orgineel gepost door Timothy.Dils
Zidane is te oud,
Nederland is te arrogant om ver te geraken en als ze vanavond niet winnen sjot argentinië ze er uit,
Engeland en Duitsland leuk, maar niet genoeg om een WK te winnen,
dus blijf erbij Argentinië of Brazilië. maar vermoed eerder Argentinië, het is de enige ploeg die mij tot nu toe bekoord heeft en deftig!

Nederland wel gewonnen, ten onrechte maar who cares?
En spanje dan? Veel betere indruk nagelaten dan Brazilië.
Btw ik vind sparen in de eerste ronde gevaarlijk en dus zever.

bram willems 18th June 2006 11:31

Citaat:
Is ook logisch: voor op een grote hoogte te voetballen, heb je een betere conditie nodig! Dus snap ik dat hoogte verhaal niet echt goed.

Denk wel dat het een verschil maakt hoor, De spelers van Ecuador zijn gewoon op deze hoogte te spelen die van Brazilïe of Argentinië niet... Ik heb de reportage over het Braziliaans team gezien waar ze onder de rust aan de zuurstofflessen moesten hangen....

Citaat:
laten we eerlijk zijn, er zijn maar twee kanshebbers

Denk dat er op de moment wel meer zijn hoor....(Spanje, Duitsland, Nederland!!!!)

Citaat:

Uit wat is gebleken op dit Wk dat Nederland te arrogant is?
bondscoach die zegt: ik wil de tekst " Oranje op weg naar goud niet op mijn bus"????
Spelers die na de wedstrijd zeggen:" we hebben niet goed gespeeld"????
Ik kan de Nederlandse ploeg op dit moment niet echt van arrogantie beschuldigen of het moest zijn dat je iets tegen die supporters hebt die altijd zo talrijk in het oranje aanwezig zijn en die hun ploeg altijd ongelooflijk hard steunen....

Jelle thijs 18th June 2006 11:59

Citaat:
Spelers die na de wedstrijd zeggen:" we hebben niet goed gespeeld"????

Ze hadden dan ook wel niet goed gespeeld ;)

Citaat:
Ik kan de Nederlandse ploeg op dit moment niet echt van arrogantie beschuldigen of het moest zijn dat je iets tegen die supporters hebt die altijd zo talrijk in het oranje aanwezig zijn en die hun ploeg altijd ongelooflijk hard steunen....

Ik vind dat wij Belgen hier een voorbeeld aan moeten nemen! En onze ploeg moeten steunen ipv altijd kritiek te leveren!

En ik vind dat de 'Nederlandse Belgen' in onze nationale ploeg echt eens een goede mentaliteit bij de rode duivels brengen. Ze gaan tenminste om te winnen en blijven vechten tot het einde, zelfs als ze achterstaan.
Want in het 'post-Wilmots tijdperk' misten we zo een mentaliteit toch!

Jelle thijs 18th June 2006 16:58

De Togo-show duurt gewoon voort

Togo is toch afgereisd, maar speelt het ook?
zo 18/06/06 - Het WK-avontuur van Togo lijkt meer en meer op een aflevering van FC De Kampioenen. Zondag miste de selectie bewust zijn vliegtuig naar Dortmund, maar de situatie lijkt ondertussen al weer opgelost.

De ploeg miste zondag het vliegtuig naar Dortmund, waar het maandag tegen Zwitserland moet spelen.

"Ik sta in de lobby van ons hotel in Wangen en ik wacht op de spelers", zei de coach van Togo, Otto Pfister.

"Het vliegtuig naar Dortmund is ondertussen al zonder de Togolezen opgestegen."

Lang duurde de chaos niet. De ploeg heft toch nog een vliegtuig gevonden en is naar Dortmund afgereisd.

Maar of de spelers maandag ook effectief tegen Zwitserland spelen, is nog niet bekend.

De Togolese ploeg blijft ruziën met de bond over de wedstrijdpremies en dreigt met een boycot. Dat zou een unicum zijn in de WK-geschiedenis. Het missen van het vliegtuig was alvast een eerste stap.

Ik vind zoiets schandalig en ruiken naar competitievervalsing!

bram willems 18th June 2006 18:43

schandalig van wie?
Van de spelers kan ik dit begrijpen: ze hebben een contract en dat moet nageleefd worden,als jij op je werk niet betaald word dan staak je ook

Van die bond daarentegen....

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:37.