actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Pro of Contra? (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Mannen en de pil... (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=380)

yannick.staelens 30th November 2004 19:10

Citaat:
Orgineel gepost door yannick.staelens
Hehe.. dan komen we weer tot een andere gesprek ==> zie
"HOE VER ZOU JIJ GAAN" :D :D

Hier bedoel ik dus mee (omdat mijn vriendin al melde dat ze het niet snapte) Het ander topic over hoe ver je zou gaan om geld in het laatje te brengen. Ik heb daar net gepost dat ik niet rondkom met mijn geld dus dat het nogal een probleem moest zijn als ik haar pillen ook moest betalen...
Snappie??? ;)

judithgielens 30th November 2004 19:30

Citaat:
Orgineel gepost door yannick.staelens
Hier bedoel ik dus mee (omdat mijn vriendin al melde dat ze het niet snapte) Het ander topic over hoe ver je zou gaan om geld in het laatje te brengen. Ik heb daar net gepost dat ik niet rondkom met mijn geld dus dat het nogal een probleem moest zijn als ik haar pillen ook moest betalen...
Snappie??? ;)

hebt gij weer chance da gij da ni mee moet betalen he, dakik mooi u pleziertjes betaal ;)(want zo is het eigenlijk wel he: als de vrouwen de pil niet pakken, denk ik toch wel dat de mannen mss heel wat minder zeker sex zullen hebben of geen zin hebben in al dat gefrul met die condoom)

eigenlijk toch wel schandalig he?!

katleen 30th November 2004 20:12

ik heb geen lijst gezien maar wel een video op de site van vrt nieuws. En daar kwam de mijn heel schoon in beeld (harmonet) en ik zag ook de Jasmyn en Meliane staan.. Maar hoeveel het nu concreet gaat schelen in prijs weet ik niet.. Het nieuws is nu bezig maar ik heb nog niks gehoord.

judithgielens 30th November 2004 20:19

damn :mad: , da wordt dus naar den dokter gaan, die ne heleboel voorschriftjes laten schrijven en mijne voorraad gaan inslaan nu em nog goedkoop is! ;)
(ander optie(vriend laten mee betalen) zal wel niet lukken vrees ik :p)

Pieterjan 30th November 2004 22:26

Tja Judith, daar heb je wel een punt... ;) Waarom betalen wij als man geen deel mee van de pil? Ergens denk ik dan dat de man over het algemeen hier weinig over nadenkt. Of zijn hier wel mannen die mee betalen voor de pil van vrouwlief? :D

yannick.staelens 30th November 2004 22:38

Stilte :eek:

judithgielens 30th November 2004 23:11

Citaat:
Orgineel gepost door Pieterjan
Tja Judith, daar heb je wel een punt... ;) Waarom betalen wij als man geen deel mee van de pil? Ergens denk ik dan dat de man over het algemeen hier weinig over nadenkt. Of zijn hier wel mannen die mee betalen voor de pil van vrouwlief? :D

Ik denk dat er vele koppels zijn waarbij alleen de pil wordt gebruikt als voorbehoedsmiddel.
Op wie komt dan alle kosten?
de vrouw!
Dus inderdaad PJ, ik denk dat de meeste mannen hier niet over nadenken en dat allemaal maar heel vanzelfsprekend vinden dat de vrouw de pil pakt zodat de man(en de vrouw natuurlijk ook) zijn pleziertje kan hebben.

even korte rekensom: mijn pil kost ong 14€ per 3maand ==> das afgerond 60€ op jaarbasis he!(oke, niet inmens veel, maar het is toch ook niet nix, voor dat geld kan ik eigenlijk een heleboel andere dingen kopen)

Daarom was ik al zo blij dat ik het laatste half jaar ofzo 10€ minder moest betalen voor mijn pil (das 40€ op een jaar!)
Das dus ni voor nix dak nu gaan proberen in de kerstvakantie ne grote voorraad in te slaan zenne!

Eigenlijk vind ik wel dat mannen daar hun plicht van zouden moeten maken: een deel van de pil mee betalen. (toch zeker als je getrouwd bent of samenwoont ofzo, ik zie een 16jarige nog ni de pil meebetalen van iemand waar em max 6mnd mee samen is ofzo)

Kenny 1st December 2004 01:47

Citaat:
Orgineel gepost door Pieterjan
Of zijn hier wel mannen die mee betalen voor de pil van vrouwlief? :D

Ja, vanzelfsprekend.

katleen 1st December 2004 13:00

De mijne vind het ook vanzelfsprekend dat ik de pil neem. En hij controleert wel mee de strip enzo, maar hij weet niet hoeveel ze kost denk ik...

judithgielens 1st December 2004 15:05

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Ja, vanzelfsprekend.

WAUW

naam? adres? telefoonnummer? :p

of ge moogt ook gewoon altijd de andere motiveren om da ook te doen ;)

SuperJef 2nd December 2004 12:56

whaha kenny , de nieuwe man..:rolleyes:
Ik betaal ook ni mee de pil hoor.. Eigenlijk is da wel schandalig als ik er zo een beetje over nadenk. Het is niet meer dan normaal dat een man mee die dingen helpt financieren want het is tenslotte beide hun plezier..

Maarja, al die pintjes die ik betaal, da zal wel een beetje goemaken zeker? :rolleyes:

Inge Meeuwssen 2nd December 2004 13:55

Zijn er dan zoveel van jullie (meisjes) die de pil zelf moeten betalen? Mijn ouders betalen die voor mij. Ik heb al een hele tijd een vriend en die wil daar gerust mee voor betalen, maar dat wil ik niet. Als ik dat nu zelf moest betalen zou ik er wel eens over nadenken, maar nu? Als ik mijn pil niet moet betalen moet mijn vriend dat ook niet Eerlijk is eerlijk!
(hoewel, nu ik er zo over nadenk kan ik wel munt uit slaan, hmm... ;) )

yannick.staelens 2nd December 2004 15:20

Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
WAUW

naam? adres? telefoonnummer? :p

of ge moogt ook gewoon altijd de andere motiveren om da ook te doen ;)

==> De eerste reden waarom we mss toch best het actualiteitsforum afschaffen :D :D :D ;)

judithgielens 5th December 2004 15:48

Vier merken van 'pil' fors goedkoper

Vier merken van 'pil' fors goedkoper
PETER GORLE
BRUSSEL — Om de anticonceptiepil goedkoper te maken, gaan Steve Stevaert (SP.A) en minister van Sociale Zaken Rudy Demotte (PS) een openbare aanbesteding organiseren. Alle bedrijven die de pil op de markt brengen, mogen een offerte indienen. Het goedkoopste merk voor elk van de vier types van de pil wordt telkens beloond met een veel hogere terugbetaling dan nu het geval is, waardoor dat merk extra aantrekkelijk wordt voor de consument.

Nu neemt de ziekteverzekering 20 procent van de kostprijs van de pil voor haar rekening.

Maar vanaf 1 januari dreigt de pil duurder te worden omdat drie farmabedrijven in totaal elf soorten van de anticonceptiepil uit de ziekteverzekering terugtrekken.

Die elf soorten zijn de meest verkochte in ons land.

Stevaert en Demotte reageren nu door een openbare aanbesteding te organiseren. Het merk met de beste prijs-kwaliteitverhouding zal over drie maanden voor 50 tot 75 procent terugbetaald worden, en dit voor elk van de vier types van de pil. Vier merken zullen dus fors goedkoper worden.

Stevaert en Demotte hopen echter dat ook de prijzen van de andere, door de concurrentie, mee zullen dalen.

In België nemen elke dag één miljoen vrouwen de pil.

HLN,4+5/12/2004

kbegrijp nog ni veel van heel die regeling, zolang ze maar goedkoop blijft ist voor mij in orde ;)
dus hopelijk zit mijn merk bij 1 van die 4 meest verkochte pillen!

katleen 6th December 2004 09:39

Wat mij stoort hé, en ik denk dat Judith mij kan bijtreden, is dat er nog altijd gene f*cking lijst is van de merken die duurder / goedkoper gaan worden :mad:

judithgielens 6th December 2004 17:53

Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Wat mij stoort hé, en ik denk dat Judith mij kan bijtreden, is dat er nog altijd gene f*cking lijst is van de merken die duurder / goedkoper gaan worden :mad:

idd! maar mss kennen ze die lijst zelf nog niet he? want dit lijkt mij nu weer een hele nieuwe regeling. Het zal (bang) afwachten worden!

leenvermeiren 6th December 2004 18:01

Ik neem de pil ook en moet ze ook zelf betalen. Mijn vriend die zou gerust mee willen betalen maar omdat ze nu toch bijna niets kost wil ik dat niet.
Ik vind het echt schandalig dat de pil terug duurder wordt.
En je niets gebruikt heb je kans om zwanger te worden en dat zit het meisje ermee. Ik vind dus op z'n minst dat meisjes die zelf de pil moeten betalen een beetje steun moeten krijgen van hun vriend (tenzij de vriend de condooms betaald he :) )

Davy V.H. 6th December 2004 18:14

Citaat:
Orgineel gepost door katleen

goede woordkeuze... een f*cking lijst... :D

Barst 6th December 2004 22:46

Voor de merken die goedkoper zullen worden, klopt dat, maar de merken die zich 'teruggetrokken' :D hebben uit het terugbetalingssysteem en die dus duurder zullen worden, zijn al wel gekend... Ik heb volgend stukje gevonden op het Web:

"Vanaf 1 januari betaalt het ziekenfonds 3 op de 5 anticonceptiepillen niet meer terug. De producenten zijn zelf uit het terugbetalingssysteem gestapt. Minister van Volksgezondheid Rudy Demotte trachtte dat tegen te houden, maar de rechter gaf de farmaciebedrijven gelijk. Het kabinet Demotte spreekt van ,,commerciële redenen". Het gaat om een elftal merken van de firma’s Schering, Wyeth en Organon, waaronder bekende namen als Minulet, Ovidol en Meliane. Anticonceptiemiddelen worden maar een klein stukje terugbetaald, en de belasting die het bedrijf moet betalen om in het systeem te zitten is vrij hoog."

Overgenomen uit De Morgen 30/11/4

judithgielens 8th December 2004 22:38

ik kom net van den dokter en kheb is uitgebreid geinformeerd he
Hetgeen dat Barst hieronder heeft medegedeeld, heb ik hem gezegd(omdat mij pil van wyeth is, en ik ben dus ne voorraad gaan inslaan ;))
maar voorlopig is er nog niets bevestigd en staat er nog nix vast want de dokters weten nog van niets eigelijk

En ik kan ondertussen toch alweer verder voor een jaar :D :p hihi

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:50.